Jäsenmaksut ja -edut

Kameraseuran jäsenenä voit osallistua lähes kaikkeen kerhotoimintaan veloituksetta. Seuran laaja kurssitarjonta on myös jäsenillemme edullisempaa kuin muille. Jäsenenä voit, peruskurssien tai perehdytysten jälkeen, vuokrata edullisesti seuran omaa studiota, studion keikkasettiä, pimiötä sekä digityöhuonetta.

Kameraseuran jäsenmaksu sisältää Kamera-lehden pdf-lehdet (näköislehti) sekä verkkopalvelun lukuoikeuden. Lue ohjeet. Kamera-lehden printtiversion jäsenet voivat tilata jäsenhintaan 29 €/puolivuosikerta. HUOM. Kamera-lehden julkaiseminen päättyy kesäkuussa numeroon 3/2024, mutta lehden laaja pdf-arkisto säilyy jäsenten luettavissa sen jälkeenkin.

Täytä liittymislomake tästä

Jäsen- ja liittymismaksut 2024

• LIITTYMISMAKSUT (laskutetaan kerran)
    • Jäsen 30 €
    • Nuorisojäsen 5 €, sen vuoden loppuun, jolloin täytät 24 vuotta
  •  JÄSENMAKSUT (laskutetaan kalenterivuosittain)
    • Jäsenmaksu 120 €, jäsenmaksu laskee 25 % neljännesvuosittain eli on esim. heinä-syyskuussa liittyville 60 €.
    • Nuorisojäsen 20 €

Kameraseura ry:n jäsenmaksut voi maksaa myös erissä 3 kk sisällä laskun eräpäivästä. Tilojen vuokrausoikeus alkaa vasta, kun liittymisvuoden maksut on kokonaan maksettu.

Hallitus voi katsoa jäsenen eronneeksi yhdistyksestä, ellei hän ole maksanut jäsenmaksuaan yhtään erää kuukauden kuluessa sen erääntymisestä. Mahdolliset liikamaksut kohdistetaan tuleviin jäsenmaksuihin. Haluttaessa maksetaan liikasuoritus takaisin vähennettynä käsittelymaksulla ja pankin veloittamalla kululla.

Tilat jäsenille

Kameraseuralla on erittäin hyvät tilat laitteineen ja niiden vuokraus on mahdollista ainoastaan jäsenille. Tilat löytyvät Helsingissä Kaapelitehtaalta, ellei alla ole toisin mainittu. Katso vuosittaiset käyttömaksut nettikaupasta.

Tilojen ja laitteiden käyttöön vaaditaan perehdytys eli osoitus laitteiden käyttötaidoista. Käyttö edellyttää jäsenyyttä. Nuorisojäsenet saavat alennuksen seuran kursseista.

Digityöpiste

Kaapelitehdas ja Runeberginkatu 36

Ei tilan käyttömaksua, mutta käyttämättä jätetystä tilavarauksesta peritään maksu.
Jokainen käyttää omaa tulostuspaperia ja maksaa tulosteväreistä. Tulosteet maksetaan nettikaupassa jälkikäteen tulostamasi määrän mukaan. Käyttö edellyttää laitteiden perehdytykseen osallistumista tai vastaavien laitteiden aiempaa käyttökokemusta.

Studio & Studiosetti

Käyttö edellyttää perehdytystä tai studiokurssin suorittamista. Henkilöt, joilla on studiokokemusta muualta voivat studioperehdytyksen jälkeen vuokrata studiota ja studiosettiä. (Ks. koulutus.)

Pimiö

Runeberginkatu 36. Käyttö edellyttää Kameraseuran kurssin suorittamista. Henkilöt, joilla on pimiökokemusta muualta voivat perehdytyksen jälkeen vuokrata pimiötä.

Kamera-galleria ja Kameraseura Galleria West

Kameraseura vuokraa maksutonta näyttelytilaa jäsenilleen, sekä Galleria Westin osalta myös muille. Perehdy näyttelyhaun ohjeisiin täällä.

Kokoustila

45 m2 max 40 hengelle. AV-varustus, keittiö ja nettipiste.
Hinnat 2024: 100 € / 4 tuntia (sis. alv), 200 € / päivä (sis. alv). Jäsenille -50 %.

Jäsenedut muualla

Katso alan yritysten myöntämiä etuja Kameraseuran jäsenille täältä.

Täytä liittymislomake