Pimiö

Huomaa: varauskäytäntöjä on päivitetty!

Pimiöön on otettu avainlaatikko käyttöön, eli enää ei tarvitse hakea toimistolta laina-avainta. Ohjeet saat varauksen yhteydessä. Muista palauttaa laatikosta saatu avain takaisin laatikkoon. Mikäli sinulla on aiemmin toimistolta haettu avain käytössä, palauta se ensi tilassa takaisin toimistoon.

Pimiön käyttömaksu on 6 euroa / 5h käyttökerta. Maksu maksetaan etukäteen verkkokaupassamme. Kokoustilasta ei peritä maksua jäseniltä.

Kameraseuran pimiö sijaitsee Töölössä osoitteessa Runeberginkatu 36, 00260 Helsinki. Sisäänkäynti on porttikongista. Pimiö on remontoitu kauttaaltaan keväällä 2020.

Pimiön käyttö edellyttää Kameraseuran jäsenyyttä ja seuran pimiötyöskentelyn peruskurssin suorittamista. Jäsenet, joilla on jo pimiökokemusta muualta, voivat käyttää pimiötä lyhyen perehdytyksen jälkeen. Tiedustele asiaa pimiövastaavalta, yhteystiedot alla. Pimiökurssit löydät verkkokaupasta.

Katso myös Pimiöryhmän kerhosivu. Pimiöryhmän tapaamisissakin voit tutustua pimiöön ja kysellä vinkkejä sekän tilan että laitteiden käyttöön. Pimiöryhmän löydät myös Facebookista.

Pimiön varustus

Tällä hetkellä suurennuskoneista ovat käytössä: Fujimoto G70, väripäällä (kino, 6×7) ja Homrich & Sohn 4″x5″, jota voi käyttää keskikoon Filmille, sekä 9×12, ja 4″x5″ laakafilmeille. Homrich & Sohn’in käyttö vaatii pienen erillisen opastuksen – kysy pimiövastaavalta. Pimiöllä on myös muita suurennuskoneita, ja kaksi mahtuu helposti samaan aikaan työskentelemään eri koneilla, varsinkin jos käyttää samoja kemioita / altaita.

Muuta varustusta mm.: objektiiveja, kemikaalialtaat, filmikehityspurkit. (Passepartout-leikkuri on Digityöhuoneessa Eerikinkadulla.)

Pimiön yhteydessä on 30 m2:n kokoustila enintään 10 henkilön ryhmille. Kokoustila on varattava erikseen tarvittaessa.

Pimiövastaaviin saat yhteyden sähköpostilla osoitteesta: pimio (at) kameraseura.fi.

Huomioikaa siisteys, siistikää jälkenne kun poistutte pimiöltä ja tyhjentäkää roskakorit ulkona oleviin jäteastioihin. Noudattakaa pimiöllä olevia ohjeistuksia. Siivousfirma käy siivoamassa joka toinen viikko tiistaiaamuisin.

Pimiön ja kokoustilan varaus

Huomaa: varauskäytäntöjä on päivitetty!
Katso kalenterit alla (kaksi erillistä kalenteria). Varauspyyntö tulee tehdä sähköpostitse ja siitä ilmetä varaatko pimiön vai kokoustilan, toivottu päivä ja varauksen alkamis- sekä päättymisajankohdat, ja varaajan yhteystiedot. Varaukset käsitellään saapumisjärjestyksessä, minkä vuoksi varauksia ei oteta puhelimitse vastaan. Sähköpostit käydään läpi arkisin, joten varauspyyntö tulee tehdä ajoissa. Kun varaus on tehty kalenteriin, tulee siitä sähköpostitse vahvistus.

Huomaa että pimiötila ja kokoustila tulee varata erikseen. Kokoustilassa on digityötila tietokoneineen ja skannereineen. Digityötilan käyttöä tullaan jatkossa ohjeistamaan tarkemmin. Kun tarvitset digityötilan laitteita varaa kokoustila. Tarvittaessa: sopu sijaa antaa!

Pimiön käytöstä peritään 6 euron maksu / 5h käyttökerta. Maksathan maksun varauksen yhteydessä verkkokaupassamme.
Kokoustilan varaamisesta ei jäseniltä peritä maksua. Digityötilan käytön mahdolliset maksut tullaan ohjeistamaan erikseen.

Sähköpostiosoite pimio (at) kameraseura.fi

Sisäänkäynti pimiöön ja kokoustilaan

Saat varauksen yhteydessä koodin ja toimintaohjeet avainlaatikkoon. Palautathan lainassa olleen avaimen pikimmiten Kameraseuran toimistoon.

Pimiötilan kalenteri

Kellari 36 kokoustilan kalenteri

Kellari 36 eli Pimiön kokoustilan varauskalenteri. Tähän kalenteriin merkitään myös digityötilan varaukset.