Ohje Kamera-lehden verkkopalveluihin

Kameraseura ry:n jäsenmaksuun sisältyy toistaiseksi pääsy Kamera-lehden verkkopalveluun, josta löydät kaikki lehden artikkelit vuodesta 2016 alkaen. Luettavanasi on myös koko näköislehtien arkisto vuosikerrasta 2013 alkaen.

Jäsenetuna saat myös oikeuden ladata kunkin jäsenvuoden pdf-näköislehtiä koneellesi, alkaen vuodesta 2023.

HUOM. Kamera-lehden julkaiseminen päättyy kesäkuussa ilmestyvään numeroon 3/2024, jonka jälkeen sivustolle ei enää tule uusia artikkeleita, mutta vanhojen pdf-lehtien laaja arkisto säilyy jäsenten luettavissa tämän jälkeenkin.

Alta löydät ohjeet, miten saat nämä edut käyttöösi.

KAMERA-LEHDEN VERKKOPALVELUN LUKUOIKEUS

Kamera-lehden verkkosivujen suljettua sisältöä voit jäsenenä käyttää, kun rekisteröidyt lehden sivuille. Oikea kohta löytyy etusivun yläkulmasta. Katso tarvittaessa ohjevideo. Muista lisätä tilaajanumero = asiakasnumero. Tilin luomisen jälkeen kirjaudu, ja sinulle avautuu automaattisesti lukuoikeus lehden artikkeleihin. UUSI JÄSEN: saat asiakasnumerosi jäsenlaskun yhteydessä.

Jos olet jo aiemmin rekisteröitynyt, kirjaudu omaa salasanaasi käyttäen.

Kirjauduttuasi, ellei artikkelit aukea luettaviksi, tarkista Käyttäjätilin tiedot (klikkaa nimeäsi sivun yläkulmassa). Lisää tilaajanumerosi (asiakasnumero), jos se puuttuu sieltä. Mikäli asiakasnumeron lisäämisessä on ongelmia, ehkä numero on käytössä jollain toisella sähköpostilla luomallasi profiililla? Ota tarvittaessa yhteys jäsenpalveluun, niin tarkistetaan, mistä on kyse.

Tuotekirjastossa näet kaikki verkkokaupassa ostamasi tuotteet. Koulutukset, tilamaksut, lehtitilaukset. Mikäli tuotteita puuttuu, olet luultavasti ostanut ne jollain toisella profiililla. Huom. jäsenetuna ilman ostamista luettavissa olevat lehdet eivät näy täällä.

LATAA PDF-LEHTI

Jäsenenä tai lehden tilaajana käytössäsi on Kamera-lehden verkkopalvelun lisäksi koko Kamera-lehden näköislehtien arkisto (vuosikerrat 2013 lähtien). Pääset lukemaan näköislehtiä yksinkertaisesti kirjautumalla verkkopalveluun (ks. ohje yllä).

JÄSENETU: Jos lisäksi haluat ladata lehtiä pdf-muotoisina koneellesi luettavaksi, joudut ”ostamaan” tuotteen verkkokaupasta. Tämä etu koskee vuosikertaa 2023 sekä puolivuosikertaa 2024. Ostetut lehdet säilyvät tuotekirjastossasi/ ladatut koneellasi myös, jos jäsenyytesi päättyy.

Ostamista varten toimi seuraavasti:

1. Luo ensin tili verkkopalveluun, ellei sinulla ole sitä jo, katso ohje. Muista lisätä tilaajanumero = asiakasnumero. UUSI JÄSEN: saat asiakasnumeron jäsenlaskun yhteydessä.

2. Siirry verkkopalvelussa kauppaan ja lisää tuote PDF-vuosikerta 2023 tai  PDF-puolivuosikerta 2024 ostoskoriisi.

3. Siirry kaupan kassalle. Täytä puuttuvat yhteystietosi.

4. Lisää ”Alennuskoodi” -kohtaan kyseisen vuoden jäsenlaskulla oleva koodisi, jolloin hinnaksi muuttuu nolla euroa. HUOM! JOULUKUUSSA LÄHTENEISSÄ LASKUISSA ON VIRHEELLISESTI VUODEN 2023 KOODI, PYYDÄ 2024 KOODISI JÄSENPALVELUSTA jasenpalvelut@kameraseura.fi. Päivitetään samalla sähköpostiosoitteesi jäsenrekisteriin.

5. Hyväksy tilausehdot ja paina ”Siirry maksamaan”.
Tuote latautuu tuotekirjastoosi ilman, että ohjaudut varsinaisiin maksujärjestelmiin.
Ostetut pdf-lehdet voit ladata myös koneellesi, jolloin et tarvitse lukemiseen jatkuvaa verkkoyhteyttä.

ONGELMIA MAKSUVAIHEESSA? Mikäli summa ei muutu nollaksi, tarkista, että olet ostanut oikean tuotteen. Huomioi myös, että vuoden 2024 pdf-puolivuosikerralle käy vain vuoden 2024 koodi. Ja vuoden 2023 lehdet voi ostaa vain vuosikertana vuoden 2023 jäsenlaskulla olleella koodilla. Pyydä koodi tarvittaessa jäsenpalvelusta. Koodi on aina voimassa vain kyseisen vuoden loppuun asti.

PAPERILEHTI

Lehden julkaiseminen päättyy numeroon 3/2024, joten uusia vuositilauksia ei enää vastaanoteta.

YLEISTÄ

Miten nämä näkyvät tilaustiedoissa?

• Kameraseuran jäsenyys ja lehtitilaus ovat kaksi eri asiaa.
    • Jäsenyys näkyy tilaustiedoissa omana rivinään, eikä eri jäsenetuja (kuten pdf-lehti) ole lueteltu tietojen yhteydessä.
    • Kamera-lehden tilaaja ei ole automaattisesti seuran jäsen, joten lehtitilaus näkyy omana rivinään. Tietoihisi tulee siis näkyviin jäsenyyden lisäksi  erillinen lehtitilaus, jos sellaisen erikseen tilaat. Ellet ole seuran jäsen, tiedoissasi näkyy vain lehtitilauksesi.

OTA YHTEYTTÄ

Mikäli näistä heräsi kysymyksiä, olethan yhteydessä jäsenpalveluumme:

Puh. 0400 802 098 (ti & to klo 10-12)
jasenpalvelut (at) kameraseura.fi