Paneelikeskustelu – luontovalokuvauksen eettisyys ja vastuullisuus

Katso tallenne paneelikeskustelusta YouTubessa

Kaikille aiheesta kiinnostuneille avoin ja ilmainen paneelikeskustelu järjestetään torstaina 7.12.  Paikan päälle Kaapelitehtaalle voi tulla ennakkoon ilmoittautumatta – osoitetiedot sivun alalaidassa.

Paneelikeskustelun teemoina ovat luontovalokuvauksen eettisyys, ekologinen vastuu ja luonnonsuojelu.

Olli Leino; Flying squirrel, Liito-orava

Taustatiedoksi linkki SLV:n eettiset periaatteet ohjeistukseen.

Paneelikeskustelu on osa Kameraseura ry:n aloittamaa sarjaa valokuvan eettisyydestä. Sarjan ensimmäinen keskustelu käytiin teemalla Alastomuus valokuvassa, ja keväällä 2024 keskustelu jatkuu teemalla Katukuvaus. Keskustelut ovat olleet apuna luotaessa seuran eettisiä ohjeita mm. valokuvaan ja kameraseuratoimintaan. Tämänkertaisen paneelikeskustelun tuloksia voidaan hyödyntää SLV:n eettisen toimikunnan ohjauksessa, mahdollisesti SLV:n eettistä ohjeistoa kehittämällä.

Tämä paneeli järjestettiin yhteistyössä Suomen Luonnonvalokuvaajat ry:n (SLV) kanssa.

Panelistit:

Tiina Kauppinen