Tekniikkailta 7.3. Epsonin tulostinuutuuksista ja opastusta tulostamiseen

Sami Eskonlahti Interfotosta esitteli meille Epsonin tulostinuutuuksia sekä antoi vinkkejä valokuvien tulostamiseen.

Uudet Epsonin EcoTank-tulostimet ovat sopiva vaihtoehto mm. valokuvien kotitulostamiseen. EcoTank-tulostimet ovat käyttökustannuksiltaan edullisia. Tilaisuudessa paikan päällä oli esillä Epson SC-P900 -tulostin, jolla saa laadukkaita valokuvatulosteita kokoon A2 asti. Siitä hieman uudempi malli SC-P5300 on tulossa.

Sami suosii tulostamisessa Mirage-tulostusohjelmaa sen tulostamista helpottavien monipuolisten ominaisuuksien vuoksi.

Lähtökohta kaikelle tulostamiselle, ja muutenkin digivalokuvien käsittelylle on hyvä ja kalibroitu näyttö.  Myös tulostin-paperi-yhdistelmälle voi itse tehdä profiilit esim. Datacolor Spyder Print -järjestelmän avulla. (Seuralla on käytössä hieman vanhempi mutta toimiva versio Spyder Print’istä.)

Kaapelin kokoustilaamme oli paikalle saapunut kymmenen seuran jäsentä. Kiitos illan vieraalle Samille!

Artikkelikuva: Jari Mankinen, Arkiston aarteita -kuvavedoksia messuilla, 2022 syyskuussa.

Alkaa: 07.03.2024 - 18:00
Loppuu: 07.03.2024 - 20:30