Teema huhtikuussa 2024

KUVA: Antti Sorva ”Eldorado”

Teeman huhtikuun kerhoilta oli keskiviikkona 17.4.2024 klo 18 Kaapelitehtaalla Kamera-galleriassa, B-porras 4. krs, huone 423. Katso tulo-ohjeet täältä. Tapahtuma oli avoin kaikille Kameraseuran jäsenille. Jäseneksi haluava voi liittyä tästä.

ESIINTYJÄ

Huhtikuun Teemassa Antti Sorva kertoi esimerkein, millaisia kuvia hän kaikkein mieluimmin itse tekee, pelkästään itsensä kanssa kilpaillen – ja miksi. Hän on pitänyt niistä useita yksityisnäyttelyitä. On Antilla kilpailumenestystäkin, esim. SKsL:n Vuoden Kuvaajana kaksi kertaa Fotofinlandia-ehdokkuus. Kameraseura ry:ssä Antti on toiminut muutaman vuoden hallituksen jäsenenä ja seuran omien näyttelyitten järjestäjänä. Antti on myös Valokuvataiteilijoiden Liiton jäsen (https://kuvataiteilijamatrikkeli.fi).
Tervetulleita keskustelemaan olivat muutkin kuin illan kilpailijat!

KUVAKILPAILU

Huhtikuun peruskilpailun kuvateema oli ”Diagonaali”. Kuvat pisteytti illan vierailija Antti Sorva.
Wikipedian mukaan diagonaali on kuvataiteessa sommittelun käsite, joka tarkoittaa viistoa – väreistä ja muodoista koostuvaa – vyöhykettä tai viivaa. Nimitys tulee geometrian lävistäjää tarkoittavasta sanasta. Diagonaali voi lävistää koko taideteoksen kuvatilan tai vain osan siitä. Diagonaalien katsotaan lisäävän kuvan dramatiikkaa ja dynaamisuutta.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Kameraseuran jäsenet enintään kolmella (3) digitaalisella teoksella.
Kuvankäsittely ja manipulointi vapaa. Kuvatiedostojen on oltava jpeg-muotoisia, väriavaruus sRGB. Kuvakoko enintään 3840 x 2160 pikseliä (kuvasuhde vapaa), tiedostokoko enintään 6 Mt. Kilpailussa noudatetaan Kameraseuran kilpailusääntöjä. Kilpailupisteet kerryttävät Vuoden kuvaaja -kilpailun pistesaldoa.
Kuvat ladattiin seuran kuvaportaalin kautta viimeistään lauantaina 13.4.2024.

Terveisin kerhotoimihenkilöt Olli-Philippe Lautenbacher, Paula Lehtimäki ja Tiina Pohjanpelto.
Teeman toimintaa koskevissa asioissa meihin saa yhteyden osoitteella teema@kameraseura.fi.

Alkaa: 17.04.2024 - 18:00
Loppuu: 17.04.2024 - 21:00