Teema tammikuussa

Teema 14.1.2021 klo 18. Koronapandemian vuoksi kokoonnuimme virtuaalisesti Teams-ohjelman kautta.

ESIINTYJÄ

Anita Herkman on muuttanut  Tampereelta Helsinkiin v. 2018 syksyllä. Hän on harrastanut valokuvausta aktiivisesti noin kymmenen vuotta. Tampereella Anita kuului useampia vuosia Tampereen valokuvausseuraan ja osallistui sen toimintaan.

Valokuvauksessa Anitaa kiinnostaa etenkin luontokuvaus, ja hänellä on silmää nähdä luonnossa myös pieniä kuvauksellisia yksityiskohtia, löytää luonnon omaa taidetta.

Kameraseuran lisäksi Anita kuuluu Vantaan fotokerhoon ja Luontokameroihin.
Kansainvälisiin valokuvakisoihin  hän on osallistunut muutamana vuonna ja tänä vuonna on aikomus hakea AFIAP-arvonimeä.

KUVAKILPAILU

Tammikuun kuvakilpailun aihe oli ”Juhla”.
Kilpailuun voivat osallistua vain Helsingin Kameraseuran jäsenet.
Kilpailuun osallistutaan enintään kolmella (3) digitaalisella teoksella, joista yksi voi olla kuvapari tai kuvasarja. Kuvankäsittely ja manipulointi vapaa. Kuvatiedostojen suositeltava koko on noin 3840 x 2160 pikseliä. Suositeltava väriavaruus on sRGB.

Nimeä kuvatiedostosi (Kuvaajan Nimi – Kuvan nimi) ja lähetä se osoitteella ks.teema@gmail.com viimeistään 11.1.2021. Teeman kuvakilpailun pisteet kerryttävät Kameraseuran vuoden kuvaaja -kilpailun pistesaldoa. Palkitut ja kunniamaininnan saaneet kuvat viedään Teeman nettigalleriaan.

Kuvakilpailuun ”Juhla” osallistui 8 kuvaajaa, yksittäiskuvia oli 19 ja yksi 8 kuvan sarja. Anita kommentoi kuvia ja valitsi parhaiksi kuvat:

• 1. Marit Henriksson: Koronabileet (3 p.)
  • 2. Juhani Visavuori: Juhlat ohi (2 p.)
  • 3. Juhani Visavuori: Polttarit (1 p.)
  • Eila Lassus: Kahdeksan (kunniamaininta)
  • Pekka Saarela: Wanhat Kaitaalla 1-8 (kunniamaininta)

Terveisin kerhotoimihenkilöt Paula Lehtimäki ja Eija Visavuori
Sähköposti: teema@kameraseura.fi