Tammikuun Teema

Teema piti vuoden ensimmäisen kokouksensa torstaina 11.1.2018 klo 18 Kameraseuran Galleriassa.

Vieraana oli valokuvaaja Jarmo ”Yammu” Jauhiainen, joka kertoi tuotannostaan ja näytti makupaloja tulossa olevasta näyttelystään, joka sisältää 20 kuvaa Jorma Uotisesta. Näyttely on nimeltään Ei huono. Jorma Uotisen ja monta muuta suomalaista kulttuuripersoonaa Jarmo kuvasi Suomalaiset legendat -näyttelyynsä, jonka ensimmäinen osa nähtiin Kamera-galleriassa vuonna 2012 ja toinen osa vuonna 2015.

Valokuvataiteen museon näyttelyssä vuonna 2007 Jarmolla oli henkilökuvia skitsofreenikoista. Kuvista julkaistiin Mielenterveyden keskusliitto ry:n kustantamana valokuvateos 1,5% – Äänekäs hiljainen kansa.

Jarmo teki ensimmäiset vedoksensa Annantalon pimiössä vuonna -90 ja liittyi seuraavana vuonna Kameraseuraan, jossa kävi melkein kaikki viikonloppukurssit. Tähän mennessä hän on kansainvälisissä kilpailuissa saavuttanut AFIAP (Artiste FIAP) -arvonimen ja seuraavasta tasosta puuttuu enää muutama hyväksyntä..

Iltaan osallistui 14 kerholaista, joista 10 oli tuonut kuviaan kuvakilpailuun; mukana oli kaikkiaan 30 kuvaa.

Kilpailun teema oli ”Yksin”, ja tuomanina toiminut Antti Tassberg jakoi 6 pistettä seuraavasti:
Vesa Jakkula: Yksinäinen kalamies – voittaja (2 p.)
Marit Henriksson: Kukin omassa maailmassaan (1 p.)
Paula Lehtimäki: EVVK (1 p.)
Paula Lehtimäki: Missä muut ovat? (1 p.)
Sari Teräväinen: Selin (1 p.)

Katso palkitut kuvat Kameraseura/Teeman nettigalleriasta

Alkaa: 11.01.2018 - 18:00