Natura syyskuussa: Pauli Seppinen / Luonnontaidetta jäseniltä

Syksy alkaa Kameraseuralaisten tutkielmista aiheesta ”luonnon taidetta”. Saamme myös aiheeseen liittyvän vieraan eli Pauli Seppisen. Paulin esityksenä on ”Mereltä Metsään – Maalauksellisia valokuvia”. Hänellä on juuri valokuvanäyttely meneillään Kamera-galleriassa eli kerhotilassa. Pauli käy läpi näyttelyssä olevia kuvia, niiden taustoja ja niissä käytettyjä tekniikoita.

Näe / löydä / havaitse luonnosta taidetta, ikuista se kamerallasi ja tuo meidän nähtäväksemme. Tai luo sellaista kameran tekniikkaa hyväksi käyttäen, esim. kameran liikuttelu, päällekkäisvalotus, pitkä valotus tms. Koska kyseessä ei ole kilpailu, Naturan kilpailusäännöt eivät ole käytössä eli voit halutessasi hyvinkin luovasti toteuttaa kuvan. Nyt on koko kesä aikaa nähdä, kuvata, toteuttaa aiheen kuvia.

Ei ole oikeaa eikä väärää tulkintaa aiheesta. Kuva voi olla vaikka täysin abstrakti.

Näe luovasti tai toteuta luovasti.

Artikkelikuva: Ari Komulainen ”Lumoava kesäilta” (Kameraa on hieman liikutettu kuvattaessa, jotta kuvaan tulisi hieman maalauksellisuutta)

Kuvia voi ladata maksimissaan 3 kappaletta ja yksittäisen kuvan maksimikoko on 10 megabittiä. Toivottavaa olisi, että kuvia ladanneet henkilöt tulisivat itse tilaisuuteen paikanpäälle kun katselemme niitä. Paikalla olioita kun varmasti kiinnostaa tietää hieman kuvien taustoista ja niissä mahdollisesti käytetyistä tekniikoista tarkemmin. Kuvia voi halutessaan tuoda myös muistitikulla.

Kuvien latauslinkki

Alkaa: 26.09.2023 - 18:00