Kuukausikokous tammikuu

Tammikuussa vieraanamme on Tiina Puputti. Tiina on eturivin valokuvakouluttaja, valokuvaaja ja tietokirjailija.

Tiina kertoo viimeisimmästä kirjaprojektistaan Valaise tarina kuvaksi – kirjan tekemisestä vinkkejä kuvien tekemiseen:

”Kuvan tarina on kaiken lähtökohta ja sen perusteella teemme valintoja, kuinka visualisoimme kertomuksen kuviimme. Näin olen tehnyt jokaisen kuvan uuteen kirjaan. Kerron osuudessani kuvien avulla työskentelytavastani 1,5 vuotta kestäneessä kirjaprojektissa.
Tervetuloa osallistumaan – toivon, että saat esityksestäni ideoita ja innostusta omien kuvausprojektiesi toteuttamiseen!” Kutsu on avoin – myös muut kuin Helsingin Kameraseuran jäsenet ovat tervetulleita.

Tammikuun kuukausikokous pidetään etänä TEAMSin välityksellä. Osallistumislinkki on alla:

Click here to join the meeting

Kameraseuran hallitus on päättänyt että kaikki kevään kilpailut pidetään digitiedostoilla, johtuen Korona-tilanteesta.

Tammikuun vuosikilpailun kuvat voi ladata alla olevien ohjeiden mukaisesti. Huom: Vuosikilpailuun voivat osallistua vain Helsingin Kameraseuran jäsenet.

Kilpailussa on neljä sarjaa: henkilökuvat, luonto -ja ympäristökuvat, tilannekuvat ja yleinen sarja. Yleiseen sarjaan osallistutaan teoksilla, jotka eivät aiheeltaan sovi muihin sarjoihin. Kilpailuun saa osallistua korkeintaan neljällä teoksella, joista yksi voi olla kuvasarja tai kuvapari. Aiemmin Kameraseuran kilpailuissa palkituilla tai pisteitä saaneilla teoksilla ei saa osallistua. Kustakin sarjasta palkitaan yksi teos, joista yksi valitaan Vuosikilpailun parhaaksi teokseksi. Lisäksi sarjan tason mukaan voidaan antaa kunniamainintoja, korkeintaan kaksi sarjaa kohti. Lisäksi palkitaan paras nuorten teos. Alle 25-vuotias merkitsee teoksiinsa syntymäaikansa.

Kuvatiedostojen on oltava jpeg-muotoisia. Kuvatiedostojen suositeltava koko on 3840 x 2160 pikseliä. Suositeltava väriavaruus on sRGB.

Kilpailukuvat tulee ladata osoitteeseen: https://portaali.kameraseura.fi/upload.php?b=_beff48399 viimeistään perjantaina 8.1.2021 klo 18.00. Nuoret kuvaajat (alle 25 v) merkitkää kuvan nimeen ensimmäiseksi ”Nuori”.

Kuvaparissa kaksi kuvaa esitetään samanaikaisesti.

Kuvasarjan (vähintään 3 kuvaa) kuvilla on oltava jokin yhteinen sisällöllinen tekijä. Kuviin voidaan merkitä esitysjärjestys.

Muilta osin noudatetaan Kameraseuran kilpailusääntöjä:
KS-Kilpailusäännöt-2018

Tervetuloa!