Teema lokakuussa 2024

KUVA: Paula Lehtimäki

Teeman syyskuun kerhoilta on keskiviikkona 16.10.2024 klo 18 Kaapelitehtaalla Kamera-galleriassa, B-porras 4. krs, huone 423. Katso tulo-ohjeet täältä. Tapahtuma on avoin kaikille Kameraseuran jäsenille. Jäseneksi haluava voi liittyä tästä.

VAPAA AIHE, EI KILPAILUA

Lokakuun kerhoillassa ei ole kilpailua, vaan keskitymme antamaan toisillemme kannustavaa palautetta.

Omia kuvia näytöllä pyöritellessä alkaa tulla sokeaksi kuvilleen, ja silloin hyväksi avuksi on katsoa kuvia useamman silmäparin voimin. Pohdimme yhdessä muun muassa seuraavia seikkoja: Ovatko värit hyvät, värikylläisyys sopiva? Mustavalkoinen vai värillinen? Kontrasti – liikaa vai lisää? Rajaisinko tästä vai tuosta? Vaaka vai pysty? Terävöitys? Kohina? Onko tuo elementti häiritsevä?

Voit lähettää kolme vapaa-aiheista digitaalista kuvaasi, joita käsitellessäsi olet miettinyt edellä mainitun kaltaisia kysymyksiä. Kaikki Kameraseuran jäsenet voivat osallistua.

Kuvien tulee olla kuvaajan itse ottamia, kuvankäsittely ja manipulointi on sallittua. Kuvatiedostot jpeg-muotoisia, väriavaruus sRGB. Kuvakoko enintään 3840 x 2160 pikseliä (kuvasuhde vapaa), tiedostokoko enintään 6 Mt.
Kuvat tulee ladata seuran kuvaportaalin kautta viimeistään tiistaina 15.10.2024.
Voit myös tuoda vedoksia mukanasi.

Terveisin kerhotoimihenkilöt Olli-Philippe Lautenbacher, Paula Lehtimäki ja Tiina Pohjanpelto.
Teeman toimintaa koskevissa asioissa meihin saa yhteyden osoitteella teema@kameraseura.fi.

Alkaa: 16.10.2024 - 18:00
Loppuu: 16.10.2024 - 21:00