Avoin yleisötapahtuma

Torstai 31.10.2024 klo 18.00-20.00
Ei pääsymaksua
Tilaisuuden järjestää Kameraseura ry, Helsinki

Tapahtumassa tuodaan esille pilviä ja niiden esiintymistä valokuvissa. Matti Poutvaaran maisemakuvissa 1950- ja 1960-luvuilla pilvet olivat oleellinen osa maisemaa. Meteorologi katsoo pilviä hieman eri näkökulmasta. Lopuksi katsotaan yleisön lähettämiä näyttäviä tai mielenkiintoisia pilvivalokuvia.

Lähetä ottamasi valokuva, jossa mielenkiintoisia tai upeita pilviä, etukäteen. Järjestäjä valitsee kuvista mielenkiintoisimmat, jotka näytetään tapahtumassa. Kuvia voi kommentoida luennoitsijat sekä paikallaoleva yleisö.

Lisätietoja sähköpostitse: maisemakuvaajat@kameraseura.fi

Ohjelma:
– Matti Poutvaaran valokuvat 1950-luvulta. FT, tietokirjailija Antti Vallius
– Meteorologin näkökulma. Ylimeteorologi Sari Hartonen, Ilmatieteen laitos
– Yleisön ottamat kuvat
– Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua

Ohjeet ja ehdot kuvien lähettämiseen:

– Kyse ei ole kilpailusta, sinun ei tarvitse olla Kameraseura ry:n jäsen
– Korkeintaan kaksi kuvaa / henkilö, ja kuvaaja vakuuttaa lähettäessään kuvan, että on itse ottanut kuvan
– Kuvaaja suostuu siihen että kuva voidaan esittää 31.10.2024 Kameraseuran ry:n järjestämässä  ’Pilvet valokuvassa’ -tapahtumassa ja että kuvaajan nimi kerrotaan kuvan yhteydessä
– Kameraseura ry ei käytä lähetettyjä kuvia mihinkään muuhun tarkoitukseen ellei siitä sovita erikseen kirjallisesti kuvaajan kanssa (kuvat poistetaan Kameraseuran laitteilta tapahtuman jälkeen)
– Kohtuullinen kuvankäsittely sallittu
– Tekoälyn (AI) tuottamia kuvia ei saa lähettää
– Lähetä kuvasi sähköpostilla osoitteella maisema.kameraseura@gmail.com. Laita viestin otsikoksi ’Pilvet valokuvassa’.  Laita koko nimesi viestiin mukaan. Ja jos tiedät kuvauspaikan ja kuvausajan, laita nekin viestiin mukaan. Lähetä kuvasi 15.10.2024 mennessä.

Alkaa: 31.10.2024 - 18:00
Loppuu: 31.10.2024 - 23:00