AV-ilta lokakuu 9.10.2024 klo 18

Lokakuun Teams-kokous on avoin kaikille Kameraseuran jäsenille. Jäseneksi haluava voi liittyä tästä.

Tästä linkistä pääset kokoukseen. Muista kirjautua koko nimelläsi (etunimi ja sukunimi) vaikka sinuttelemme 😉

Tästä linkistä voit ladata ennakkotehtäväsi tai oman av-ohjelmasi katsottavaksi kokouksen aikana. Videot poistetaan kokouksen jälkeen.

Avaa tämä linkki myös kun olet kirjautunut kokoukseen koska katsomme videot suoraan linkin kautta ei Team:sin läpi.

Agenda ja linkit päivittyvät…

Ennakkotehtäviä:

Aika

Aika voidaan määritellä olemassaolon ja tapahtumien jatkuvaksi, ilmeisen peruuttamattomaksi etenemiseksi menneisyydestä tulevaisuuteen nykyhetken kautta.  Tänä päivänä aikakäsityksiä on useita erilaisia. Aika voi olla lineaarista, syklistä tai jopa ”moniajoa”, jossa monta asiaa pyritään tekemään samaan aikaan.

Aikakäsitykseen liittyy myös useita merkityksiä, erilaisia tunnetiloja, rajallisuutta tai mahdollisuutta. Lapsen maailmassa aika tuntuu kuluvan hitaasti ja aikuisilla nopeasti. Toisinaan aika ei tunnu riittävän ja kiire vie voiton. Välillä aikaa vaikuttaa olevan liikaa ja se tuntuu seisahtuneen, ”odottavan aika on pitkä.”  Aika voi myös yllättää iloisesti ja positiviisesti, asiat tapahtuvat oikeaan aikaan.

Tee av-esitys mystisestä aika-käsitteestä. Tarina, joka voi yllättää ennen kuin huomaammekaan!

Kontrasti kunniaan

Kontrasti tarkoittaa tummuuseroa esimerkiksi esineen ja taustan välillä. Se voi tarkoittaa myös vastakohtaa, jyrkkää erilaisuutta. Kontrasti-ilmiöksi kutsutaan havaitun seikan voimistumista, kun sen rinnalla esiintyy vastakkainen seikka. Kontrasti on ihmiselle ympäristön ja asioiden hahmottamisen edellytys.

Myös ihmiselämään kuuluu olennaisena osana kontrastin kokeminen. Kohtaamme asioita, olosuhteita, tilanteita, jotka eroavat merkittävästi toisistaan. Kontrasti on vaihtuvuutta, erilaisuutta, vastakkaisuutta ja muutosta.

Tee av-esitys, jossa kontrastit ovat joko tarinan voimakeino, välttämättömyys tai sitten ne sulautuvat yhteen.

Minun ”mansikkapaikkani”

Mansikkapaikka-sanaan liittyy usein nostalgiaa. Se voi tarkoittaa menneiden aikojen, merkityksellisten paikkojen ja muistojen kohtaamista tai niiden kaipuuta.

Alati kiihtyvässä maailmassamme ”mansikkapaikan” voi tarjota merkityksellinen kokemus, ystävien kohtaaminen, tapahtuma, sielunmaisema tai paikka, joka saa meidät kokemaan itsemme hyvinvoiviksi ja onnellisiksi. Mansikkapaikka voi olla kodin nurkka, muisto lapsuudesta tai henkinen tila, josta löydämme tyyneyden ja hyvänolon.

Tee av-esitys, jonka tarina vie ”mansikkapaikallesi”, olipa se sitten vaikka kesässä, kodin turvassa, menneisyydessä, utopiassa tai fantasian maailmassa.

Alkaa: 09.10.2024 - 18:00
Loppuu: 09.10.2024 - 21:00