Natura helmikuussa: Pekka Lehtonen ”Kuikka” / Peruskuvakilpailu

Helmikuun esiintyjämme on Pekka Lehtonen ja vie meidät kuikkien salaiseen maailmaan esityksellään ”Kuikka – Suomen suosituin mökkilintu”. Pekka on kuikkatutkija ja luontovalokuvaaja. Upeiden kuvien avulla paneudutaan kuikkien elinympäristöön, pesimäbiologiaan, vauhdikkaaseen parvielämään sekä yksilöiden tunnistamiseen kesäpuvun ja reviirihuudon perusteella. Kuikan reviirihuuto on tunnetuimpia luontoääniämme. Pekka on Martti Perämäen kanssa julkaissut 2019 vuoden luontokirjaehdokkaana olleen kirjan ”Lähikuvassa kuikka”.

Tilaisuus on Kaapelitehtaalla Kameraseuran kerhotilassa.

Peruskuvakilpailu kuvatiedostoille

Kilpailuun voi osallistua enintään kolmella (3) yksittäisellä luonto- tai ympäristökuva-aiheisella kuvatiedostolla. Ei kuvasarjoja eikä kuvapareja. Yksittäisen kuvan maksimikoko tulee olla alle 10 megatavua.

Huom! Naturan kilpailusäännöt ovat hieman muuttuneet tämän vuoden alusta. Kannattaa käydä tutustumassa niihin. Ne löytyvät alla olevan linkin kohdasta 11 Naturan kilpailut.
Linkki Naturan kuvakilpailuiden uusittuihin sääntöihin

Kilpailukuvien latauslinkki

Linkkiin mentyäsi paina vasemman yläkulman ”Natura” sanaa ja pääset lataamaan kuviasi. Lataa kaikki 3 kuvaa samalla kertaa ja täytä pyydetyt tiedot. Kun olet painanut vasemmalta ylhäältä ”Lataa” painiketta, odota niin kauan, että kuvasi tulevat sivulle jälleen näkyviin ja niiden alla lukee ”Ladattu”.

Kilpailukuvat tulee ladata perjantaihin 23.2.2024 klo. 18 mennessä.

Alkaa: 27.02.2024 - 18:00
Loppuu: 27.02.2024 - 20:30