Tekniikkailta 10.1.2024 – Kuvankäsittelyn tekoälyavusteiset ominaisuudet

Linkki Teamsiin tässä. Tilaisuus on vain jäsenille (liity jäseneksi täältä).

Tilaisuudessa esiteltiin Adobe Lightroom Classicin ja Photoshopin (Jari Mankinen), ja Capture One’n (Juha ”Julle” Blomqvist), AI-ominaisuuksia. Keskityttiin esittelyissä tuoreisiin tavallista kuvankäsittelyä tukeviin tekoälyominaisuuksiin. Jotain Adoben ’generative fill’ -ominaisuuksiakin näytetiin, mutta tämä ei ole esittelyiden painopiste. Lightroom Classicin melko tuoreesta ominaisuudesta Color Mixer/Point Color, jonka avulla voi kätevästi säätää kuvan värejä – ominaisuus ei liity tekoälyyn.

Kokouksessa keskusteletiin aiheesta vilkkaasti ja esille nostettiin muitakin työkaluja joissa samalla lailla on hyödynnetty tekoälyä. Aiheen käsittelyä jatketaan seuraavassa kokouksessa, ja tekoälyä muutenkin pitkin alkanutta vuotta.

Kokouksessa oli läsnä 7 henkiöä ja etäyhteydellä mukana 20.

Alkaa: 10.01.2024 - 18:00
Loppuu: 10.01.2024 - 20:30