KURSSI – Yökuvaus

Ajankohta: 14.10.2023 klo 16.00 – 22.00

Paikka: Teoria- ja kuvankäsittelyosuus Kameraseuran toimitiloissa Kaapelitehtaalla, os. Tallberginkatu 1 B 4. krs, 00180 Helsinki. Ilmoittautuneet saavat tarkat ohjeet hyvissä ajoin ennen kurssin alkua. Lisäksi kuvausretki sään salliessa.

Hinta: 75 euroa, Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 64 euroa, alle 25-vuotiaat nuoret 38 euroa.

Kurssille otetaan korkeintaan 12 osallistujaa.

Ilmoittaudu ja maksa kurssimaksu etukäteen verkkokaupassa, jossa näet tarkemmat tiedot sekä onko kurssilla vielä tilaa:

ILMOITTAUDU KURSSILLE TÄÄLLÄ

KURSSIN SISÄLTÖ

Tämän yhden päivän kurssin aikana käydään läpi kaikki oleellinen mitä tarvitset öisten maisemien taltioimiseen. Päivä on jaettu kolmeen osaan: teoria, kuvankäsittely, kuvaaminen Porkkalanniemessä tai Lauttasaaressa säävarauksella.

Aloitetaan päivä teorialla: Käydään läpi perusasiat, kuvausolosuhteet, kalusto, muut tarvikkeet, kuvauslokaation merkitys yms.

Jatketaan päivää käymällä läpi tähtikuvien käsittelyä, ja sen merkitystä.

Päivän päätteeksi tehdään kuvausretki ja valjastetaan päivän opit käyttöön. Siirtyminen retkikohteeseen tapahtuu omakustanteisesti kurssilaisten omilla kulkuvälineillä ja kimppakyydeillä.

Tarvittavat välineet:

• Kamera, jossa pystyy säätämään valotuksen manuaalisesti
  • kolmijalka
  • kannettava tietokone, jossa on Lightroom Classic.

OPETTAJA

Esa Rosqvist

”Minulla on vuosien kokemus tähtien ja revontulien kuvaamisesta sekä valokuvauksen opettamisesta. Lisäksi pidän Valokuvauspodcast -nimistä podcastia.”

Alkaa: 14.10.2023 - 16:00
Loppuu: 14.10.2023 - 22:00