Teema helmikuussa 2022

Teeman helmikuun kerhoilta oli torstaina 10.2.2022 klo 18. Kokoonnuimme etänä Teams-ohjelman välityksellä.

ESIINTYJÄ

Illan esiintyjävieraamme oli Janne Myllymäki.

Janne Myllymäki on helsinkiläinen valokuvaaja, joka tekee löytöjä arkisista ympäristöistä. Kohteiksi valikoituvat katunäkymät ja ihmiset mutta myös abstraktit yksityiskohdat.

”Minulle kuvaaminen on löytämistä, oman ympäristön tutkimista ja siten tapa katsoa arkea uudella mielenkiintoisella tavalla. Kuvatessa pyrin seuraamaan intuitiota, tarttumaan omiin huomioihini ja luottamaan niihin. Yleensä projektini syntyvät vähitellen ja saatan haudutella ideoita pitkäänkin.”

Janne on harrastanut valokuvausta pitkään, mutta alkoi keskittyä siihen tavoitteellisemmin 2015. Hän innostui toden teolla katuvalokuvauksesta ja alkoi opiskella valokuvausta aluksi omatoimisesti, myöhemmin myös kursseilla. Viimeisen kolmen vuoden aikana hän on osallistunut 9 ryhmänäyttelyyn ja tänä keväänä on luvassa kaksi lisää. Hän keskittyy näyttelyprojekteihin, mutta kuvaa jatkuvasti myös paljon muuta. Katuvalokuvauksen rinnalle on löytynyt abstraktimpi ilmaisu. Janne kuvaa pääasiassa filmille ja vedostaa kuvansa pimiössä.

Helmikuun Teemassa Janne kertoi valokuvaprojekteistaan, niiden synnystä ja omasta taiteellisesta prosessistaan.

KUVATEEMA

Helmikuun teema oli ”Yö”. Paluu vanhoihin kilpailusääntöihin tuli niin myöhään, että emme ehtineet ilmoittaa kilpailusta. Eli kuvista vain keskusteltiin ja annettiin rakentavia kommentteja.

NÄYTTELYSUOSITUS

Muistatte varmaan kun Helena Perhonen näytti upeita kuviaan joulukuun Teemassa vuonna 2020. Hän on paraikaa mukana erilaisilla kuvilla Läsnä!-yhteisnäyttelyssä Kaapelitehtaalla Kameraseuran Galleria Westissa. Taiteilijatapaamiset sunnuntaina 6.2. klo 13-15 ja purkupäivänä 27.2. klo 15-17. Lisää näyttelystä valokiila.webnode.fi

Terveisin kerhotoimihenkilöt  Olli Philippe Lautenbacher ja Paula Lehtimäki. Teeman toimintaa koskevissa asioissa meihin saa yhteyden sähköpostitse: teema@kameraseura.fi

Alkaa: 10.02.2022 - 18:00