Naturassa (Luonto- ja ympäristökuvaajat) asiantuntevat luennoitsijat esitelmöivät luontokuvauksesta. Kilpailuohjelma on monipuolinen: peruskilpailun lisäksi on kuvapari, kuvasarja, kuvakokonaisuus ja teemakilpailuja luonto- ja ympäristöaiheeseen liittyen, ilman manipulointeja. Luontokuvaamisen ohella perehdytään myös lajituntemiseen ja luonnossa liikkumiseen.
Tapaamiset järjestetään tammi – huhtikuussa ja syys – marraskuussa kuukauden neljäs tiistai kello 18 Kameraseuralla osoitteessa Eerikinkatu 46, 00180 Helsinki (kartta). Tapaamisiin ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, ellei sitä ole ohjelmassa nimenomaan pyydetty.

2018 tapaamiset

27.3.2018 Pekka Lehtonen: Merimaisemia ja -lintuja / Haastekilpailu

Pekka Lehtonen: Isokoskelopoikue

Pekka Lehtosella on ”Merimaisemia ja – lintuja” – näyttely Kameraseuran Eerikinkadun tiloissa maaliskuussa ja hän tulee kertomaan näyttelynsä kuvista ja näyttämään lisää kuviaan.

Pekka Lehtonen on pitkän linjan valokuvauksen harrastaja. Hänen lempikuvauskohteitaan ovat järvi- ja meriluonto sekä matkakuvaus. Hän on pitänyt useita valokuvanäyttelyitä. Edellisiä näyttelyitä ovat olleet ”Kuikkajärvi” ja yhdessä poikansa Lassen kanssa järjestetty ”Lumoava Japani”.

Haastekilpailu 2018
Haastekilpailun teemana on ”Lähiluonto”.
Kilpailuun saa osallistua enintään kolmella (3) yksittäisellä manipuloimattomalla kuvatiedostolla (ei kuvapareja eikä kuvasarjoja) osallistujaa kohti. Kuvien suosituskoko on leveys 1920 pix. ja korkeus 1080 pix. Kilpailuun voi osallistua missä tahansa kilpailussa aiemmin palkituilla luonto- ja ympäristöaiheisilla kuvilla, paitsi ei aiemmin tässä haastekilpailussa palkituilla kuvilla.
Huomioikaa Naturan kilpailusäännöistä erityisesti kuvien manipulointia rajoittavat säännöt.

Seuraavien kameraseurojen jäsenet saavat osallistua kilpailuun: Amatörfotografklubben i Helsingfors (AFK), Hyvinkään kameraseura (HK), Kameraseura ry (KS), Kara-Kamerat (KK), Laajasalon Valokuvaajat (LV), Olarin Kamerat (OK), Soukan Kamerat (SK), Tapiolan Kamerakerho (TK), Vantaan Fotokerho (VFK) ja Vihdin Kameraseura (VKS).

Kilpailukuvien lataus – linkki

Valitse vasemmasta yläreunasta ”Natura” ja lue kuvien latausohjeet. Valitse kaikki kolme (3) kuvaa samalla kertaa ja täytä kaikki kysytyt kentät kunkin kuvan kohdalla.
Merkitse kuvien latausjärjestelmässä myös edustamasi seuran nimilyhenne, oman nimesi eteen (ks. lyhenteet yllä, esimerkiksi ”LV Kirsi Kuvaaja”).
Tämän jälkeen laita kuvasi latautumaan. Lataa-nappi löytyy vasemmalta ylhäältä. Kun olet laittanut kuvasi latautumaan, odota niin kauan, että kuvasi tulevat näytölle ja niiden alla lukee ”Ladattu”.

Kilpailukuvat tulee ladata viimeistään perjantaihin 23.3.2018 klo 18.00 mennessä.

24.4.2018 Timo Knuutinen: Kasvikuvaajan tarinoita

Illan vieraaksi saapuu kasvikuvaaja Timo Knuutinen.

Naturan 2018 tapaamisten muistiot ja palkitut kuvat

Naturan 2017 tapaamisten muistiot ja palkitut kuvat

Naturan 2016 tapaamisten muistiot ja palkitut kuvat

Naturan 2015 tapaamisten muistiot ja palkitut kuvat