TEEMAN KUVAUSRETKI KAISANIEMEN KASVITIETEELLISEEN PUUTARHAAN

KUVAUSRETKI

Teeman lokakuun kuvausretkelle Kaisaniemen kasvitieteelliseen puutarhaan torstaina 8.10.2020 klo 17 alkaen osallistui kahdeksan kerholaista. Kuvasimme ulkopuutarhassa kuihtuvien kukkien graafista kauneutta, kasvien viimeisiä ponnistuksia syystuulten tuiverruksessa. – Osa meistä saapui paikalle hyvissä ajoin ehtiäkseen kuvata myös  sisäkasvihuoneissa, jonne Museokortti kävi maksuksi.
Alkuun aurinko kultasi ruskan värejä, mutta vähitellen tummat pilvet täyttivät taivaan. Juuri ennen ensimmäisten pisaroiden ripsahtelua ehdimme julkistaa kuvakilpailun tulokset:

KUVAKILPAILU

Lokakuun kuvakilpailun aiheena oli ”läheisyys” ja se käytiin koronarajoitusten vuoksi digitiedostoilla. Kilpailun tuomaroi Kameraseuran Näyttelykuvaajien vetäjä Marjut Korhonen. Hänellä oli lokakuussa kuvia esillä Järvenpään taidetalossa, ja hänen Tarinapallot-satukirjansa julkaisemistilaisuus oli torstaina 1.10.2020 klo 18 Itäkeskuksen kirjastossa.

Kilpailua, johon osallistui kuusi kuvaajaa yhteensä kuudellatoista kuvalla, Marjut Korhonen arvioi yleisesti: ”Kaikissa kuvissa oli läheisyys hyvin kuvattuna. Nyt pisteitä saaneissa välittyy tunne ja ilo. Kaikki kuvat olivat omalla tavallaan hyviä ja teeman mukaisia”.

1. sija: Minna Frii – Puluseni (2 p.)
2. sija neljä tasa-arvoista kuvaa:
Marit Henriksson: Kuule äiti lintua (1 p.)
Sigbritt Näsman: Linnut kylvyssä (1 p.)
Sigbritt Näsman: Sienirypäs (1 p.)
Marit Henriksson: Turvassa (1 p.)

Voittaneet kuvat nähtävissä Kameraseuran nettigalleriassa.

Lähetä muutama retkellä ottamasi kuva osoitteella ks.teema@gmail.com. Kokoamme ne tähän kansioon.

Turvavälejä noudattaen

Alkaa: 08.10.2020 - 17:00