Kameraseuran kevätjuhla

Kameraseuralaiset kokoontuvat kevätjuhlaan tiistaina 14.5. klo 18 perinteiseen tapaan vapaamuotoisesti keskustelen ja aterioiden. Lisäksi jo kolmantena keväänä peräkkäin ”suolataan”, eli ripustetaan jäsenille vapaa instant-pop-up-näyttely. Nykysuomen sanakirja vuodelta 1962 kertoo, mitä ”suolata” on:  ”Kuv. a. Koul. lukuvuoden loppu, jolloin koulukirjat s:taan ’jätetään käytöstä, pannaan kesäteloilleen.”

Juhlistetaan kevättä karnevaalihengessä: Pue päällesi kiva hattu, värikäs kravatti tai muu hieno somiste!

Tuo mukanasi yksi tai useampi kuvasi. Valinta on sinun: ripusta parhaitasi – tai jostakin muusta syystä joko itsellesi tärkeitä tai muille kiinnostavia kuvia. Karnevalistisen hilpeitä tai perin vakavia. Tai erilaisia, kokeilevia, keskusteluttavia, ehkä rajoja rikkovia – eikä vain sovinnaisia kilpailukuvia. Tuomarit pysyvät loitolla eikä kilpailupisteitä jaeta. Aihe on vapaa ja niin myös sana: myös tekstin ja kuvan kooste käy. Rajana on vain säädyllisyys ja Suomen laki.

Teokset oheistietoineen teipataan / ripustetaan klo 18 lähtien Kamera-gallerian seinille ja ne jäävät sinne seuraavan näyttelyn alkuun asti. Talo tarjoaa teipit ja kehyksessä jo olevan teoksesi voit ripustaa gallerian vaijerilla. Alustavasti voit käyttää seinäpintaa teoksillesi selityksineen yhden A2:n, kahden A3:n tai neljän A4:n verran.

Yleisen seurustelun, näyttelyn kokoamisen ja keskustelun lomassa nautimme Kameraseuran tarjoaman buffet-kattauksen. Jokainen tuo mukanaan omat ruoka- ja illanistujaisjuomat.

Ilmoittautumiset viimeistään 10.5. mennessä verkkopalvelun kautta:

Kevätjuhla on vain jäsenille ja henkilökunnalle. Tilaisuuteen mahtuu 45 ensimmäistä ilmoittautunutta. Jos suinkin ehdit, tule mukaan jo klo 17 valmistelemaan Galleria juhlakuntoon.

Tervetuloa!

Alkaa: 14.05.2019 - 18:00