Tammikuun kuukausikokous

Tammikuun kuukausikokous ti 9.1.2018
Kameraseuraan digityöpisteeseen Eerikinkadulle on hankittu uusi tulostin. Tulostin on A2-kokoinen 9 värillä tulostava Epson SureColor SC-P800. Mukaan tulee rullapidin, jolloin voi tulostaa myös rullapaperille.
Ennen kuukausikokousta ja vuosikilpailun tulosten julkistamista kello 17-18 Sami Eskonlahti Suomen Interfoto Oy:stä esittelee Epson SC-P800 -tulostinta. Lisäksi Sami kertoo tulostuspapereista, etenkin ns. taidepapereista. Lisätietoja Epson SC-P800 -tulostimesta: https://www.epson.fi/products/printers/large-format-printers/surecolor-sc-p800/Tekniset-tiedot

Kuukausikokouksen vierailijana on Antti Sorva, joka kertoo ”vaihtoehtoisista fotoistaan” (alternative photos). Ennakkovaroitus: : paitsi Kameraseuran, Antti on myös Suomen Valokuvataiteilijoiden Liiton jäsen.

Antti myös tuomaroi ohjelmassa olevan perinteisen Vuosikilpailun vedoksille.

Vuosikilpailussa on neljä sarjaa: henkilökuvat, luonto -ja ympäristökuvat, tilannekuvat ja yleinen sarja. Yleiseen sarjaan osallistutaan teoksilla, jotka eivät aiheeltaan sovi muihin sarjoihin.

Kilpailuun saa osallistua yhteensä korkeintaan neljällä teoksella, joista yksi voi olla kuvasarja tai kuvapari. Aiemmin Kameraseuran kilpailuissa palkituilla tai pisteitä saaneilla teoksilla ei saa osallistua. Kustakin sarjasta palkitaan yksi teos, joista yksi valitaan Vuosikilpailun parhaaksi teokseksi. Lisäksi sarjan tason mukaan voidaan antaa kunniamainintoja, korkeintaan kaksi sarjaa kohti. Lisäksi palkitaan paras nuorten teos. Alle 25-vuotias merkitsee teoksiinsa syntymäaikansa. Ks. tarkoin ohjeet https://kameraseura.fi/wp-content/uploads/2015/12/KS-Kilpailus%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t-2018.pdf  (s.5). Toimita vedokset Eerikinkadun  kerhotilaan pe 5.1.18 klo 18 mennessä. Laita mukaan lista kuvista sarjoineen ja nimineen, mutta ilman kuvaajan nimeä. Varaudu jo nyt siihen, että seura voi pyytää teoksista digitaalitiedostot sääntöjen mukaiseen käyttöön.

Alkaa: 09.01.2018 - 18:00
Loppuu: 09.01.2018 - 21:00