KURSSI – Näyttelytulostaminen 4.-5.11.

Ajankohta: Lauantai 4.11. ja sunnuntai 5.11.2023, molempina päivinä klo 10.00–17.00

Paikka: Kameraseura ry, Kaapelitehdas, Tallberginkatu 1, B-porras, 4. krs, Helsinki.

Hinta: 148 euroa, Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 126 euroa, alle 25-vuotiaat nuoret 74 euroa.

Kurssille otetaan korkeintaan 12 osallistujaa.

Ilmoittaudu ja maksa kurssimaksu etukäteen verkkokaupassa, jossa näet tarkemmat tiedot sekä onko kurssilla vielä tilaa:

ILMOITTAUDU KURSSILLE TÄÄLLÄ

KURSSIN SISÄLTÖ

Kiinnostaisiko pitää valokuvanäyttely, mutta tulostaminen arveluttaa? Oletko kokeillut tulostamista, mutta et ole saanut mieleistäsi laatua? Tulostamisen tekniikka on hallussa, mutta jokin mättää?

Jos kiinnostuksesi ei ole pelkästään laadukkaassa tulostamisessa, vaan myös kuvien pohjustamisessa, kehystämisessä ja esillepanossa, tämä kurssi on sinulle.

Kokeilemme, miten tietokoneen näytöllä oleva kuva taipuu näyttäväksi tulosteeksi. Käydään väriavaruudet ja profiilit, muttei unohdeta tärkeintä: puhuttelevaa valokuvaa, jonka sisällön haluat parhaaseen kuosiin.

Käytämme tulostustöihin ja harjoituksiin Kameraseuran Epson SC-P800 -pigmenttiväritulostinta (maksimikoko A2), joka on Kameraseura ry:n jäsenten käytettävissä myös kurssin jälkeen.

Voit tuoda läppärisi mukaan. Omalla tietokoneellasi voit tulostaa, kun siihen on ensin asennettu asiaankuuluva ajuri. Ohjeita tähän saat jo etukäteen ennen kurssin alkamista, ja asennustalkoita voi pitää vielä kurssin aikanakin.

Tärkeintä on, että tuot kurssille omia kuvatiedostojasi, niitäkin joiden tulostus ei ole jostain syystä oikein tähän mennessä onnistunut!

OPETTAJA

Timo Ripatti, valokuvaaja ja Kamera-lehden toimittaja

Timo on työskennellyt aikakauslehtikuvaajana kolmekymmentä vuotta, ja sitä ennen mainoskuvaajana. Tulostaminen on kuulunut työnkuvaan siitä lähtien, kun digikuvia alettiin tehdä paperille. Omia näyttelyitä on ollut viisi, ja siinä ohessa myös osallistumista yhteisnäyttelyihin.

Timo on pitänyt kesä- ja viikonloppukursseja valokuvauksesta Vantaan aikuisopistossa, ja lisäksi lukuvuoden mittaisia valokuvauslinjoja Hyvinkään taidekoulussa ja Työväen Sivistysliitossa.

Alkaa: 04.11.2023 - 10:00
Loppuu: 05.11.2023 - 17:00