Teema toukokuussa 2024

Teeman toukokuun kerhoilta oli keskiviikkona 15.5.2024 klo 18 Kaapelitehtaalla Kamera-galleriassa, B-porras 4. krs, huone 423. Katso tulo-ohjeet täältä. Tapahtuma oli avoin kaikille Kameraseuran jäsenille. Jäseneksi haluava voi liittyä tästä.

ESIINTYJÄ

Toukokuun Teeman vieraaksi saapui Ilpo Pohjonen, joka on Vantaan fotokerhon kansainvälisen näyttelytoiminnan vastaava. Saimme katsoa hienoja matkakuvia sekä tietoa Vantaan fotokerhon uudesta kansainvälisestä salonista The 1st Art of Light.

KUVAKILPAILU

Toukokuun peruskilpailun kuvateema oli ”Rytmi”.
Tässä rytmi tarkoitti nimenomaan kuvan visuaalista tehokeinoa. Wikipedian mukaan Visuaalinen rytmi on samankaltaisten asioiden kuten viivojen, muotojen, värien ja valöörien säännöllistä toistamista. Se on kuvapintaa koossapitävä voima, joka yhdistää sommitelman eri osat toisiinsa.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Kameraseuran jäsenet enintään kolmella (3) digitaalisella teoksella.
Kuvankäsittely ja manipulointi vapaa. Kuvatiedostot jpeg-muotoisia, väriavaruus sRGB. Kuvakoko enintään 3840 x 2160 pikseliä (kuvasuhde vapaa), tiedostokoko enintään 6 Mt. Kilpailussa noudatettiin Kameraseuran kilpailusääntöjä. Kilpailupisteet kerryttävät Vuoden kuvaaja -kilpailun pistesaldoa.
Kuvat ladattiin seuran kuvaportaalin kautta viimeistään lauantaina 11.5.2024.

Rytmi on teemana myös Suomen Kameraseurojen liiton ensi syksyn kilpailussa, joten voimme sitä silmällä pitäen valmistautua hyvissä ajoin.

Ilpo Pohjonen tuomaroi kuvat ja kommentoi niitä monipuolisesti. Tulokset:

Ari Komulainen: Valoa kohti (2 p.)
Pekka Lehtonen: Suihkulähde (2 p.)
Jorma Ojama: Koivurivi (1 p.)
Tiina Pohjanpelto: Askeleita (1 p.)
Vesa Greis: Askelmilla (kunniamaininta)
Ari Komulainen: Tasot (kunniamaininta)

Katso kuvat Teeman kuvagalleriasta.

Terveisin kerhotoimihenkilöt Olli-Philippe Lautenbacher, Paula Lehtimäki ja Tiina Pohjanpelto.
Teeman toimintaa koskevissa asioissa meihin saa yhteyden osoitteella teema@kameraseura.fi.

Alkaa: 15.05.2024 - 18:00
Loppuu: 15.05.2024 - 21:00