Lauantaikamerat 2.9./ Galleria-West näyttelyn tulostustyöpaja

Syyskuun tapaaminen on “Lauantairetkiä 2020-2023” Galleria-Westin näyttelyyn valittujen kuvien tulostustyöpaja Kameraseuran tiloissa 2.9.2023 klo 12.00 alkaen.  Vetäjänä toimii Jari Mankinen. Työpajan alussa Jari kertoo tulostamisen teoriaa ja parhaita käytäntöjä. Tämä osuus on avoin kaikille Lauantaikameralaisille.

Varsinaiseen tulostamiseen voivat osallistua vain valittujen kuvien kuvaajat. Muista siis lähettää kuvasi näyttelyyn! Linkki ja ohjeet löytyvät verkkosivuiltamme (linkki alla). Pyrimme siihen että jokainen osallistuja saa vähintään yhden kuvan näyttelyyn. Jari opastaa jokaista kuvansa tulostamisessa, hyödyntäen seuran laadukasta tulostinta. Työpaja on erinomainen tapa oppia kuinka seuran tulostin toimii Kaapelitehtaan uusissa tiloissa. Tavoitteena on että päivän jälkeen jokaisella on tulostettuna ja kehystettynä lokakuun näyttelyyn tuleva kuva.

Kehystämme näyttelykuvat  Kameraseuran 40 cm * 50 cm kehyksiin joissa käytetään kehyspahvia. Kehykset ja vakiopaspikset saamme Kameraseuralta lainaan. Kuvat tulostetaan A3+ paperille (329 x 483 mm), jonka hankkivat vetäjät. Saimme hakemamme tuen näyttelykustannuksiin Kameraseuralta. Tuki kattaa printtipaperin ja printtimusteen. Keräämme printtityöpajassa myös jokusen euron kolehdin säästöpossuun avajaistarjoiluita varten joten varaudu pienellä määrällä käteistä.

Seuran vakiopaspiksien aukon koko on 280 mm X 380 mm. Helpoimmalla työpajassa pääsee kun käyttää kuvassa 4:3 kuvasuhdetta joka on lähellä vakiopaspiksen kuvasuhdetta. Canon, Nikon, Sony tuottavat vakiona kuvasuhdetta 3:2, joka vaatii vakiopaspiksessa pitkän sivun rajaamista.

Vaihtoehtoisesti voit käyttää omalle kuvalle leikattua paspista, omalla kustannuksella. Paspiksen leikkaus sujuu seuran paspisleikkurilla Jarin neuvoin tulostustyöpajassa.

Mikäli olet epävarma kuvan rajaamisesta, ota työpajaan mukaan sekä alkuperäinen kuvasi että rajaamasi kuva. Työpajan vetäjä varmistaa että kuvasta tulee kehyspahviin sopiva.

Mikäli haluat osallistua näyttelyyn mutta et pysty osallistumaan printtityöpajaan, tai mikäli haluat itse printata oman kuvasi esim. kotonasi, ole yhteydessä Lauantaikameroiden vetäjiin: lauantaikamerat@kameraseura.fi 1.9. mennessä.

Ohjeet näyttelykuvien lähettämiseen

Ripustamme kuvat Galleria-Westiin ja pidämme näyttelyn avajaiset lokakuun ensimmäisellä viikolla yhteistyössä Galleria-ryhmän kanssa. Tervetuloa osallistumaan uudet sekä vanhat Lauantaikameralaiset!

Alkaa: 02.09.2023 - 12:00
Loppuu: 02.09.2023 - 16:00