Kuukausikokous kesäisesti 11.8.2020 – pastissi-valokuvia

Elokuun kuukausikokous järjestettiin tiistaina 11.8.2020, edelleen etänä Teams’in avulla.

Kesäkokoukseen voivat osallistua kaikki Kameraseura ry:n jäsenet. Osallistumiseen tarvitaan tietokone, tabletti tai puhelin, jossa on nettiyhteys, kamera ja mikrofoni. Laitteiden ja ohjelmien toimintaa voi testata kello 17.30 alkaen. Tätä suositellaan niille jotka eivät aiemmin ole käyttäneet Teams-ohjelmaa.

Ohjelmassa oli:

• jälleen hieman erilainen tietokilpailu liittyen valokuvaukseen
  • katsottiin jäsenten lähettämiä pastissi-valokuvia
  • Hannu Lehto esitteli pastisseja tai paremminkin tyylin mukaisia kuvia
  • Jarkko Antikaisen pastissikuvien esittely – ”Kuvia kuin maalauksia” (Jarkko ei itse päässyt kokoukseen)
  • rentoa ja kipakkaakin keskustelua seuratoiminnasta (palautetta hallitukselle).

Kokoukseen pyydettiin esiteltäväksi jäsenten itse tekemiä ”pastissi-valokuvia” – juvaajien omia kopioita/tulkintoja mistä tahansa muiden tekemistä taideteoksista, myös muiden valokuvista. Pastissi-kuvan sai tässä tapauksessa tulkita hyvin laveasti, vaikka niin, että pyrkii toteuttamaan valokuvateoksena jonkun taiteilijan tunnistettavan tyylin mukaisesti.

Alla on osa tilaisuudessa esitetyistä pastissi-valokuvista.

[”klikkaa” alla olevaa kuvaa; voit siirtyä kuvaesityksessä mm. nuolinäppäimillä eteenpäin  ja taaksepäin . Laitteesta ja selaimesta riippuen voit katsella kuvia koko ruudun -tilassa.]

Tässä on muutama aiheeseen liittyvä linkki:

Instagram tussenkunstenquarantaine

Instagram karanteenitaidetta

Metropoli.net

Pastissi wikipediassa.

Kesäisin terveisin

Paula Lehtimäki

Elokuun kesäkokouksen vetäjä

Artikkelikuva Paulan ”Omakuva Frida Kahlona”

Alkaa: 11.08.2020 - 18:00
Loppuu: 11.08.2020 - 21:00