Kuukausikokous 12.3.

Maaliskuussa kokoonnuimme tiistaina 12.3. klo 18 jälleen hybridinä. Illan ohjelmassa oli vieras sekä kilpailun tulosten julkaisu. Läsnä tapaamisessa oli 20 jäsentä, joista etäyhteydellä kuusi.

Illan vieraana ja kilpailun raatina oli Riikka Kassinen, joka on Helsingissä työskentelevä kuvataiteilija, kirjansitoja ja Lagos Studio Archives projektin toinen tekijä. Hänen tuotantonsa keskittyy usein luovan yhteistyön kautta tehtyihin valokuvateoksiin, muotokuvaukseen ja prosessin kautta tehtyyn taiteeseen. Identiteetti, äitiys ja rakennettu kuvakerronta perhearkistojen kautta ovat toistuvia aiheita hänen yksityisessä tuotannossaan.

Riikka on saanut valokuva-alan koulutuksen Muurlan Opistossa ja Englannissa Surrey Institute of Art & Design yliopistossa (nykyinen UCA) ja kirjansitojan koulutusta Shepherds Bookbinders – sitomon kautta Englannissa. Hän on opettanut kirjansidonnan perusteiden lyhytkursseja useassa Englannin yliopistossa valokuvataiteen linjalla ja Shepherds Bookbinders & Falkiner Fine Papers -kaupan yhteydessä. Sunnuntaina 24.3. Riikka vetää Kameraseuran tiloissa Kirjansidonnan alkeet valokuvaajille -kurssin.

Artikkelikuva: Boy Scout – by Kassinen & Ohiri

Maaliskuun kuukausikokouksen kilpailu oli vedoskilpailu kuvasarjoille

Kuvasarjoja kilpailuun oli jättänyt 9 jäsentä. Palkitut:

9 pistettä: Vesa Jakkula – Puut

3 pistettä: Eddie Iles – Settlers

3 pistettä: Heikki Laherma – Puhos, osin vältit tuhos

Palkittujen vedoskuvasarjoista kuvatiedostot ovat katsottavissa kuvagalleriassa (avautuu omaan välilehteen).

——–

Kuvat tulee toimittaa Kaapelitehtaan kerhotilaan viimeistään torstaina 7.3. Pyydä jäsenpalvelusta koodi oveen, jos viet kuvat muulloin kuin kerhoiltoina.

Osallistuminen korkeintaan kahdella kuvasarjalla.

Kuvasarjan (vähintään 3 kuvaa) kuvilla on oltava jokin yhteinen tekijä. Kuviin voidaan merkitä esitysjärjestys.

Vedosten maksimikoko on 40 x 50 cm (tai pinta-alaltaan vastaava) mahdollisine kehyspahveineen. Mahdollinen pohjustus on sallittu. Kehyksiä, metalli, lasi tms. materiaaleja ei saa käyttää.

Kilpailun tulokset julkaistaan 12.3. kuukausikokouksessa. Voittajan (9p) lisäksi raati voi harkintansa mukaan palkita yksi tai kaksi muuta (3p) kuvasarjaa, riippuen osallistuvien teosten tasosta ja lukumäärästä.

Lue tarkemmat ohjeet kilpailusäännöistä.

Osallistua voivat kaikki Kameraseura ry:n jäsenet.

—-

Alkaa: 12.03.2024 - 18:00