KURSSI – Vedostuskurssi 2.–3.2. klo 18–20 ja 10–16

Ajankohta: Perjantai 2.2. klo 18–20 ja lauantai 3.2. klo 10–16.

Paikka: Kameraseuran pimiö, os. Runeberginkatu 36, 00260 Helsinki (sisäänkäynti porttikäytävästä).

Hinta: 100 euroa, Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 85 euroa, alle 25-vuotiaat nuoret 50 euroa. Hinta sisältää vedostuspaperit ja kemikaalit.

Kurssille otetaan korkeintaan 8 osallistujaa.

ILMOITTAUDU KURSSILLE TÄÄLLÄ.

Haluatko liittyä Kameraseura ry:n jäseneksi ja hyödyntää jäsenalennuksen? Liity nyt: https://kameraseura.fi/liittymislomake/.

KURSSIN SISÄLTÖ

Tällä pimiökurssilla opetellaan hopeagelatiinivedostuksen perusteet. Kurssi sopii vasta-alkajalle tai unohtuneiden taitojen kertaamiseen. Kurssi keskittyy käytännön tekemiseen, mutta sisältää myös kevyen teoriaosuuden.

Ota mukaan kino- tai keskikokoisia mustavalkoisia negatiiveja. Lähetämme sinulle vielä ennen kurssin alkua käytännön ohjeita kurssia varten.

Ohjelmaan sisältyy:

• teoriaa hopeagelatiinivedostuksesta
  • katsaus materiaaleihin
  • tutustuminen pimiöön ja sen laitteisiin kuten erilaisiin suurennuskoneisiin
  • pinnakkaisvedoksen tekeminen
  • vedostuksen perusteet: valotusajan ja kontrastin määritys, vedostus RC-paperille

Kurssilla ei opeteta filminkehitystä tai edistyneempiä vedostustekniikoita.

OPETTAJA

Janne Myllymäki

Janne on vannoutunut perinteisten menetelmien asiantuntija ja Kameraseuran Pimiöryhmän vetäjä.

Alkaa: 02.02.2024 - 18:00
Loppuu: 02.02.2024 - 20:00