Kurssi – Digikamera tutuksi LA 13.1. klo 10-18

Ajankohta: Lauantai 13.1.2024 klo 10.00–18.00.

Paikka: Kameraseuran tilat Kaapelitehtaalla, Tallberginkatu 1, B-rappu, 4. krs. Helsinki

Hinta: 70 euroa. Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 60 euroa, alle 25-vuotiaat nuoret 35 euroa.

Kurssille otetaan korkeintaan 14 osallistujaa.

Ilmoittaudu ja maksa kurssimaksu etukäteen verkkokaupassa. ILMOITAUDU KURSSILLE TÄÄLLÄ.

KURSSIN SISÄLTÖ

Kurssi on tarkoitettu ensimmäisen digitaalisen järjestelmäkameransa ostaneille.

Päivän aikana opit ymmärtämään kameran tärkeimpien asetusten merkityksen siten, että voit itse vaikuttaa lopputulokseen etkä ole aina pelkän automatiikan armoilla. Opiskelemme sekä teorian että käytännön harjoitusten avulla.

Kurssilla käsitellään mm. seuraavia asioita:

• valotuksen säätäminen: aika, aukko ja herkkyys
  • valotuksen korjailu tilannekohtaisesti
  • syväterävyys ja liike-epäterävyys
  • resoluutio ja pakkaustaso
  • valkotasapaino

Ota mukaan oma kamerasi käyttöohjeineen ja varmista että akussa riittää virtaa koko päiväksi. Voit myös tuoda mukanasi yhden täysin pieleen menneen kuvan – tutkitaan yhdessä, miksi näin kävi!

OPETTAJA

Reino Havumäki
Valokuvaaja, Valokuvaamo Lauri
Suomen Kameraseurojen Liiton hallituksen jäsen, jolla on pitkä kokemus kouluttajana.

Alkaa: 13.01.2024 - 10:00
Loppuu: 13.01.2024 - 18:00