Joulukuun AV-ilta – instagram info, ennakkotehtävät ensi vuodelle ja omat ohjelmat

Vuoden viimeisessä AV-illassa tutustuimme Kameraseuran 100v kampanjaan – millaisilla teemoilla ollaan esillä, esityksen piti kulttuurituottajaopiskelija Venla Vainio. Valokuvaaja ja kuvatoimittaja Sarri Kukkonen alusti meille Instagramin ”lyhyen oppimäärän” ja pohdimme ennakkotehtäviä AV-illan tapaamisille ensi vuodelle.

Katsottiin seuraavat AV-ohelmat:
Niin gimis on stadi, Jarkko Antikainen
Hakaniemen torilla, Jukka Toivio
Helsingin kirkontorneja, Hannu Lehto
MAaemon matkassa, Tiina Pohajnpelto
Schumann Selection, Eddie Iles
Suden hetki, Tiina Pohjanpelto
KPH, Jussi Jyvälahti
Kuka mitä häh, Jussi Jyvälahti
Eräänä päivänä, Pauliina Tuomikoski
Siltolan teollisuusalue, Hannu Lehto

AV-illan toimihenkilönä pitkään mukana ollut Markku Kedrin ei halunnut enää jatkaa ensi vuonna.
Hänen tilalleen valittiin Marja Mokko.
Markulle suuret kiitokset ja Marjalle tervetuloa!

Etänä läsnä oli 33 henkilöä.

***

Joulukuun ennakkotehtävänä on kuvataiteilija Hanna Råstin meille antama teema: Paikan tuntu.
”Lähde toteuttamaan videoteosta, joka saa inspiraationsa jostain tietystä paikasta. Se voi siis sijoittua johonkin sinulle tärkeään paikkaan, johon haluat luoda joko fiktiivisen tai todellisen kertomuksen, mutta paikka voi olla myöskin jokin sinulle vieras tai sinua askarruttava tila. Esimerkiksi vaikka jättömaa tai kaatopaikka. Pohdi miten saat etenkin paikan tunnun ja sillä ominaiset piirteet korostettua ja näkyviin videossasi. Esimerkiksi Werner Herzogin Encounters at the end of the world, Villi Pohjola tv-sarja ja Michael Haneken Valkoinen nauha.”

Alkaa: 09.12.2020 - 18:00
Loppuu: 09.12.2020 - 21:00