Ti-illan 13.2. teemana valokuvakilpailut

Tiistaina 13.2. klo 18 Kuukausikokouksessa teemana on Kameraseuran valokuvakilpailut sekä kuvien valinta mm.  yhteisnäyttely Aitaan.

Osallistut keskusteluun parhaiten tulemalla paikan päälle, jolloin varmasti kuulet kaikkien kommentit.
Jos kuitenkin osallistut Teamsin kautta, varaudu pitämään kamera päällä!

Linkki Teams-kokoukseen tässä.

Miksi kilpailuja järjestetään? Mitä mieltä olet kilpailukalenterista 2024, onko kilpailuja sopivasti? Ajatuksia päivitetyistä kilpailusäännöistä? Kysymyksiä osallistumisohjeista? Miten kilpailukuvat tulisi esitellä yleisölle? Etkö kilpaile, miksi?

Entäpä Kameraseurojen Liiton kilpailuihin osallistuminen, Seuracup?

Ensi kesän Aita-näyttely, ajatuksia?
Elokuussa Galleria Westissä järjestettävä Aita-näyttely on esittelee Kameraseuran monipuolista toimintaa. Jokainen kerho saa galleriasta tietyn seinäpinta-alan, jonka täytöstä (erikokoisilla, erimääräisillä kuvilla) kerho päättää vapaasti. Tästä tiedotetaan paremmin maaliskuun alussa ohjeistuksen tarkennuttua. Lisäksi mahdollisuuksien mukaan osa seinästä varataan yleisön pop-up-kuville sekä huhtikuisen PhotoWalk-tapahtuman osallistujien kuville.

Vietämme iltaa vapaasti keskustellen. Illan vetää hallituksen puolesta Yki Hytönen, joka on perehtynyt seuran historiaa kirjoittaessaan myös kilpailemiseen osana seuran toimintaa.

Otteita jäsenistön palautteista (tekstejä osin lyhennetty):

”Seuracup! Miksi meillä menee niin huonosti, yhä huonommin? Oisko jo vähän kunnia-asia paneutua asiaan? Kisa alkaa avoimena kutsuna fb-sivuillamme. Jokainen saa postata ehdolle 2 digiä … Kisa etenee: kaikkien postaamat kuvat saamme nähdä. Enempää tietoa ei jaeta: Kuka valitsee? Mitkä kuvat valitaan? Voisiko sellainen käytäntö olla mahdollinen, että ”raati” valitsisi kerhojen jäsenten kilpailukuvista kokoelman edustamaan Kameraseuraa? Kaikki avoimesti.” Ks. Seuracupin 2023 tulokset.

Kilpailut on historian tilkkutäkki, ei kokonaiskonsepti.

Soisin, että kilpailuissa olisi selkeät ohjeet aiheesta ja siitä mitä tavoitellaan. Ellei aihe ole täysin vapaa. Jonkinlainen yleinen ohjeistus tuomareille olisi hyvä laatia siitä, minkälaisiin asioihin an tarkoitus kiinnittää huomiota ks. edellinen kohta – ei toki liian rajaava, mutta jonkinlaiseen objektiivisuuteen olisi hyvä pyrkiä ja ohittaa omat kiinnostuksen kohteet. Palautetta mielellään kaikille edes lyhyesti, se motivoi osallistumaan ja auttaa kehittymään. Joka kuvassa on jotain kiinnostavaa, vaikka kehitettävää on paljonkin.”

Kuukausikokouksen vedoskilpailussa kuvien esittely ei toimi heiluvalla käsipelillä. Aiemmin oli paljon osallistujia, kun kuvat olivat pöydällä kaikkien katsottavissa. Osallistuminen ei tunnu näin kiinnostavan.”

Alkaa: 13.02.2024 - 18:00
Loppuu: 13.02.2024 - 20:30