Huhtikuun Teema

Valokuvataiteilija Eeva Karhu oli Teeman huhtikuun esiintyjä. Hänen monikerrokselliset mystistä valoa huokuvat luontokuvansa luovat mielleyhtymiä romantiikan ajan taidemaalariin William Turneriin.

Espoossa asuva Eeva Karhu on valmistunut Aalto-yliopistosta valokuvataiteen maisteriksi ja hän on Helsinki Schoolin jäsen. Hänellä on ollut yksityisnäyttelyitä kotimaan ohella Lontoossa, Berliinissä ja Tukholmassa ja hän on osallistunut ryhmänäyttelyihin ja taidefestivaaleille aina  Koreaa myöten.  Toukokuussa Eeva Karhun töitä on esillä mm. Lontoossa ja Art Fair Suomi ’19 -taidefestivaaleilla.

Kahvitauon jälkeen oli vuorossa kuvakilpailu, jonka aiheena oli Puu.

Tällä kertaa teimme Eeva Karhun ehdotuksesta niin päin, että ennen tulosten julkistamista kuvaajat saivat itse kertoa kuvistaan: taustoittaa kuvaustapahtumaa, kertoa kuvan nimen, perustella valintaansa. Yleiseksi kommentiksi Eeva Karhu antoi neuvon miettiä, miksi juuri tämä kuva! Kilpailun voittajiksi Eeva valitsi seuraavat kuvat:

1. Antti Sorva: Sarjasta Forest Stories: Nimetön (4194) (3 p.)
2. Paulinna Tuomikoski: Metsän peitto (2 p.) (kuva tulossa)
3. Juhani Visavuori: Lumo (1 p.)

Teeman kevätkauden yhteispistevoittaja oli Juhani Visavuori 6 pisteellä ja toiseksi tuli Antti Sorva 5 pisteellä. Kaikkiaan pistesaalista keräsi kahdeksan kuvaajaa.

Illassa oli 20 kerholaista, kuvakilpaan otti osaa 11 kuvaajaa 28 kuvalla, joista kaksi oli kuvasarjoja ja yksi kuvapari.

Eeva Karhun kuvia kotisivulla ja  Instagrammissa.

Artikkelikuva: Eeva Karhu Path (seasons) Spring 3, 2017

Alkaa: 11.04.2019 - 18:00