Lauantaikamerat 13.8/ Helsingin keskiaikaiset markkinat

Syyskauden ensimmäisellä tapaamiskerralla lähdemme aikamatkalle keskiaikaan. Helsingin keskiaikapäivässä voit markkinahumun lisäksi nauttia mm. taistelu- ja miekkailunäytöksistä, vanhasta musiikista, teatterinäytöksestä, ruuasta ja muista keskiaikaan liittyvistä ohjelmanumeroista. Paikkana on aito keskiaikainen miljöö Pyhän Laurin kirkon ympäristössä ja pappilan puistossa Helsingin pitäjän kirkonkylässä Vantaalla.

Aikataulu:

Klo 12.40 tapaamme Tikkurilan Juna-asemalla olevalla bussipysäkillä:

Nostalgiset bussit kulkevat Tikkurilan asemalta (Vantaan kaupunginmuseon edestä) Helsingin pitäjän kirkonkylään (bussimatka on maksuton mutta voi maksaa vapaaehtoisen maksun, jolla tuetaan tapahtumaa).

Klo 13.00 bussikyyti Pyhän Laurin kirkonkylään

Keskiaikamarkkinat klo 18 asti

Klo 14.00 Keskiaikamestarit – toiminnallinen teatteriesitys (Meriryhmä)

Klo 15.15 Soldans – Tanssiesitys

Klo 13–18 Jousiammuntaa yleisölle: testaa taitosi

Taistelu- ja miekkailunäytöksiä (Helsinki Medieval Combat ja Keskiaikaseura Hukka)

Tinanappipaja

Mehiläisvahakynttiläpaja

Keskiaikaista laulua, esittäjänä Soiva Sävel

Tapahtuma-alueelle on vapaa pääsy, mutta jotkut yksittäiset ohjelmanumerot voivat olla maksullisia. Tapahtumajärjestäjän lisätiedot ohjelmasta.

Tervetuloa mukaan uudet ja vanhat seuran jäsenet!

Alkaa: 13.08.2022 - 12:40
Loppuu: 13.08.2022 - 18:00