SKsL:n vuosinäyttely

Suomen Kameraseurojen Liitto ry ja Kameraseura Mielikuva ry kutsuvat Suomen Kameraseurojen Liiton jäseniä osallistumaan Ylöjärvellä 6.-20.4.2013 järjestettävään vuosinäyttelyyn.

Kuvien lähettäminen
Kuvat näyttelyyn on lähetettävä viimeistään 31.1.2013 (suomalaisen postileiman päivämäärä; ulkomailta lähettävien on syytä ottaa huomioon pidempi postinkulkuaika).

Vedokset (ja mahdolliset cd-levyt) lähetetään osoitteeseen:
Kameraseura Mielikuva

c/o Marjatta Turkia

Koivuhaantie 13 as 1

33480 Ylöjärvi

Digikuvat kilpailuun toivotaan lähetettävän Internetin kautta liiton Photoportaliin, jonka linkki on Kameraseura Mielikuva ry:n nettisivulla http://www.sksl.fi/kameraseura.mielikuva/ lähetysaikana 6.1.-7.2.2013. Jos joku ei onnistu lataamaan kuviaan Photoportaalin kautta, hän voi siinä tapauksessa lähettää digikuvansa järjestäjälle CD-levyllä. Kilpailussa noudatetaan Suomen Kameraseurojen Liiton vuosi- ja teemanäyttelysääntöjä, jotka löytyvät liiton nettisivulta kohdasta Näyttelyt

Vuosi- ja teemanäyttelyt

Vuosi- ja teemanäyttelysäännöt.

Kuvamaksu on neljä (4) euroa/teos. Näyttelyn avajaispäivänä 6.4.2013 alle 30-vuotiailta henkilöiltä kuvamaksu on kaksi (2) euroa/teos. Kuvamaksut maksetaan Kameraseura Mielikuva ry:n tilille IBAN FI7855370120076261 tai digikuvien lähetyksen yhteydessä PayPal-linkin kautta. Liitä maksukuitti kuvalähetyksen mukaan.

Teos voi olla yksittäinen kuva tai kuvasarja. Osallistua voi joko vedoksilla tai kuvatiedostoilla. Näyttelyyn postitse lähetettävistä vedoksista ja CD:llä lähetettävistä digitiedostoista pitää täyttää liiton näyttelyjen osanottokaavake.

Sarjaan A osallistuvat vedokset, joiden suurin sallittu koko on 40 cm x 50 cm, ja suurin sallittu paksuus 3 mm, mahdollinen pohjustus ja kehyskartonki (passepartout) mukaan lukien. Kuvat on liimattava tai teipattava kaikilta sivuiltaan tausta- tai kehyskartonkiin. Vedosten taakse, vasempaan yläkulmaan, on merkittävä teoksen nimi, kuvaajan nimi sekä seuran nimi.

Teoksen näkyvälle puolelle ei saa tehdä nimi- tai nimimerkkimerkintöjä.

Useammista kuvista koostuva kokonaisuus on merkittävä niin, että kuvien esitysjärjestys käy yksikäsitteisesti ilmi. Sarjaan B osallistuvat JPEG-kuvatiedostot, joiden pidemmän sivun pituus on 2400 pikseliä. Kuvan koko ei saa ylittää 2 megatavua. Sarjaan C osallistuvat kaikki ne teokset, joissa valokuvan osuus on oleellinen, mutta jotka eivät sovellu sarjoihin A tai B (esim. suurikokoiset vedokset tai taustavalaistut teokset).

Avajaiset

Vuosinäyttelyn avajaiset ovat lauantaina 6.4.2013 klo 15.00 Kauppakeskus Elossa, Elotie 1, Ylöjärvi.

Vuosinäyttely on avoinna Kauppakeskus Elossa 6.4.-20.4.2013 kauppakeskuksen aukioloaikoina, arkisin klo 9-21, lauantaisin klo 9-18 ja sunnuntaisin klo 12-18.

Tuomaristo

Vuosinäyttelyn tuomareina toimivat ammattivalokuvaaja Jussi-Pekka Arkkola, Kameraseura Mielikuva ry:n puheenjohtaja Ilkka Valkila (EFIAP) ja Suomen Kameraseurojen Liiton edustajana Eero Kukkonen.

Oheisohjelmaa

Holiday Innissä ennen kokousillallista tulee olemaan valokuvaukseen liittyvää ohjelmaa/alustuksia lauantaina 6.4.2013 klo 17.00-18.30.

Ohjelmasta tiedotetaan lähempänä kokousviikonloppua.

Kokousillallinen

Kokousillallinen on lauantaina 6.4.2013 klo 19 alkaen Holiday Innin ravintolassa, Yliopistonkatu 44, Tampere. Buffetillallisen hinta 35 euroa. Alkoholijuomat laskutetaan erikseen. Illalliselle osallistuvien tulee ilmoittautua 15.3.2013 mennessä sähköpostilla osoitteeseen kameraseura.mielikuva@gmail.com.

Yöpyminen

Yöpyjille on varattu kokouskiintiö Holiday Innistä, Yliopistonkatu 44, Tampere.

Yhden hengen huoneen hinta 84 euroa, kahden hengen huoneen hinta 104 euroa.

Huonekiintiö pidetään hotellissa varattuna 15.3. asti, joten tee varauksesi sitä ennen suoraan hotellista puh. (03) 245 5111.

Kevätkokous

Suomen Kameraseurojen Liiton sääntömääräinen kevätkokous pidetään sunnuntaina

7.4.2013 klo 10.00 Hotelli Holiday Innissä, Yliopistonkatu 44, Tampere.

Valtakirjojen tarkastaminen klo 9.45-10.00.

Kevätkokouksen jälkeen toimintaansa esittelee vuoden 2012 kameraseura Rauman Kameraseura ry.

Mikäli tammikuun 2013 loppuun mennessä ilmoittautuu arvonimien SKsLA*,

SKsLB* ja/tai SKsLC* hakijoita (hakijaksi ilmoittautuminen liiton toimistoon toimisto@sksl.fi tai puh. 0400 634 631), hakijat esittelevät työnäytteensä (12 teosta) kevätkokouksen jälkeen kevätkokousyleisölle. Työnäytteet arvioi ja hakemuksen hyväksyy tai hylkää SKsL:n hallituksen nimittämä raati.

Kameraseura Mielikuva ry:n näyttelyvastaava Marjatta Turkia, puh. 050 336

4810 tai puheenjohtaja Ilkka Valkila, puh. 040 545 3299.

Suomen Kameraseurojen Liitto ry:n näyttelyvastaava Yki Hytönen, puh. puh.

041 513 2328 tai sähköpostitse yki.hytonen@sksl.fi