Lähetä vedoksia kevätnäyttelyyn ”Aika”

Kameraseura ry:n jäsenten perinteisen keväisen vedosnäyttelyn seuraava teema on Aika. Avara teema mahdollistaa monenlaiset tulkinnat. Kilpailusta ei ole kysymys, joten kilpailupisteitä ei jaeta. Kilpailuissa aiemmin menestyneet teemaan sopivat kuvat ovat tietysti tervetulleita. Tavoitteena on monipuolinen, kiinnostava ja edustava näyttely. Sen koostaa seuran ulkopuolinen valitsija.

Aika? – esimerkiksi:  ajan virta ym. vertauskuvat, vuodenajat, kellot ym., odotus, myöhästyminen, kiire tai joutilaisuus, nopeus tai hitaus, nuoruus/vanhuus, syntymä/kuolema, mennyt/tuleva, historia esineissä,  jne. jne. –  vain mielikuvitus on rajana.

Tuomariksi tulee Vuoden 2020 nuori taiteilija, Vuoden nuori pohjoismainen kuvaaja 2015, dokumentti- ja taidevalokuvaaja Aapo Huhta, www.aapohuhta.com/

Tiedostoille näyttely ei siis ole. Voit toimittaa 1-7 (seitsemän!) teosta vedoksistasi. Teos voi olla myös kuvapari tai kuvasarja (2-7 vedosta/teos). Tutustu lisäksi kilpailusääntöihin. Ne eivät koske vain kilpailu- vaan myös näyttelykuvia. Teoskuvien on siis hyvä olla ripustusvalmiita koossa 30×40 tai 40×50 cm. Huomioi myös ohjeet teosten nimistä ja mahdollisuutesi erillisiin lisäselityksiin. Ja mukaan tarkat yhteystietosi! Huomaa myös, että sinun tulee itse huolehtia teostesi noutamisesta takaisin.

Toimita tai toimituta vedoksesi 1.3.2020 mennessä seuran kerhohuoneistoon Eerikinkatu 46:een. Oven ollessa kiinni voi käyttää postiluukkua, josta mahtuu lähetys, jonka korkeus on enintään n. 5 cm ja leveys enintään n. 45 cm.

Jos perille toimittaminen on mahdotonta, vedokset voi lähettää postitse osoitteella Kameraseura ry, c/o Juhani Visavuori, Rosalankuja 5 C 14, 00590 Helsinki. Lähetykseen ehdottomasti myös puhelinnumero 040-5180729 (vastaanottajan on noudettava kookkaat lähetykset postikonttorista, koska posti ei toimita niitä perille, vaan ainoastaan ilmoittaa niiden tulosta tekstiviestillä).

Teosten arviointi tapahtuu kerhohuoneistossa maaliskuun aikana. Hyväksyttyjen teosten lähettäneiden nimet julkaistaan seuran kotisivuilla pian valintatilaisuuden jälkeen.

Hyväksytyistä vedoksista koottu näyttely on Kamera-galleriassa (Eerikinkatu 46), avajaiset perjantaina 3.4.2020 klo 18-20.

– 15.1.20 Näyttelytoimikunta

PS. Ja valmistaudu jo nyt myös seuran 100-vuotisjuhlanäyttelyyn 2021!   Seuraa pian tulevia ohjeita… 🙂