Kameraseuran eettiset ohjeet

Kameraseuran eettiset ohjeet on nyt saatu julkaisuvaiheeseen. Ohjeistusten kokoamisessa on hyödynnetty muun muassa seuran tapaamisissa vuonna 2023 käytyjä keskusteluja valokuvauksen sekä valokuvan esittämisen etiikasta.

Ohjeet on jaettu kolmeen osaan:

Eettinen ohje seuratoimintaan (osa 1)

Eettinen ohje valokuvaan (osa 2)

Eettinen ohje toimihenkilöille (osa 3)

Ensimmäisen osan lopussa on palautelomake, jonka kautta voit kertoa meille ajatuksiasi niin näistä ohjeistuksista kuin toiminnastamme muutenkin. Palautelomake toimii myös ilmoituskanavana, jos törmäät epäasialliseen toimintaan tapahtumissamme. Linkki palautelomakkeeseen on lisätty myös etusivun valikkoon, jotta se löytyy jatkossa helposti.

Ohjeita tullaan tarpeen mukaan päivittämään esimerkiksi seuraavissa paneelikeskusteluissa mahdollisesti esille tulevien asioiden muodossa. Voit nyt jo laittaa kalenteriin luontokuvauksen eettiseen puoleen keskittyvän paneelimme 7.12.2023 klo 18.

Toivomme, että näistä ohjeistuksista on hyötyä niin jäsenistöllemme kuin suomalaiselle kameraseuratoiminnalle laajemminkin. Linkkejä saa mielellään jakaa.

Kameraseuran hallitus