Seuran kevätnäyttely

Seuran perinteinen kevätnäyttely vedoksin järjestetään Kamera-galleriassa toukokuussa 2016 Näyttelytoimikunnan valitsemalla teemalla ”Vesi”.

Pelkkiä kevätpuroja ei sillä tarkoiteta, vaan tavoitteena on mahdollisimman monipuolinen ja kiinnostava näyttely, vesi mahdollisimman avarasti ajateltuna ja kuvattuna: mitä kaikkea vesi voikaan olla: höyry, kaste, pilvet, huurre, lumi, jää, joet, järvet, meri. Ja lapsivesi. Ja kyyneleet, sylki, räkäkin… Ja mitä kaikkea vesi on vertaus- ja virtauskuvissa: Tuonen virta, ”…paljon on vettä virrannut Vantaanjoessa siitä, kun…” jne. –

Aihe sisältää siis myös käsitteellisen merkityksen. Jos haluat varmistaa sen avautumisen, voit liittää kuvaan myös sanallisen selityksen tai taustoituksen, korkeintaan 20 sanaa (ks. seuran kilpailusäännöt).  Sen huomioi raati arvioinnissaan ja se tietysti myös esitetään, jos kuva tulee näyttelyyn.

Päästä luova mielikuvituksesi valloilleen!

Raati valitsee monipuoliset kuvat näyttelyyn sekä päättää mistä vedoksesta tehdään juliste. Kilpailupisteitä ei jaeta.
Näyttelyn avajaiset ovat Kamera-galleriassa ke 11.5. klo 18.00 ja näyttely on avoinna 12.–26.5.2016.

• Kameraseuran jäsen voi lähettää näyttelyyn ehdolle 1-4 yksittäistä vedosta.
    Myös Kameraseuran kilpailuissa palkitut kuvat ovat tervetulleita.
  • Vedosten on oltava valmiita kehystettäviksi kehyskokoon 30×40 cm.

Ks. seuran nettisivuilta uudet näyttely- ja kilpailusäännöt 1.1.2016 alkaen.
HUOM. seuran mustia vakiokokoisia paspiksia ei siis enää käytetä. Vaihtoehtoja on: haluamasi värinen ja muotoinen ”feikkipaspis” aluspahvissa tai itse vedoksessa – tai tietenkin itse leikkaamasi oikea paspis, ulkomitoiltaan 30×40 cm. Tiesitkö, että seurallakin on on hyvä paspisleikkuri? Sitä esitellään ja voi kokeilla ti 8.3. ennen klo 18 alkavaa kuukausikokousta, klo 17.00.

• Vedoksen taakse merkitään kuvan ja kuvaajan nimi.
  • Kuvan mahdollista käyttöä varten esim. seuran vuosikirjassa ja tiedottamisessa suositellaan, että kuvaaja varautuu myöhemmin pyydettäessä toimittamaan kuvatiedoston hyvällä resoluutiolla.

Vedoksien jättöaika on 13.1.2016–31.3.2016.
Vedokset on toimitettava viimeistään 31.3.2016 klo 18.00 Kamera-galleriaan, osoite Lastenkodinkuja 1.
Oven postiluukusta mahtuu lähetys, joka on kooltaan korkeintaan n. 50 x 500 mm .
Lähetykseen merkintä ”Kameraseuran kevätnäyttely 2016.”
Jos postitat kuvasi, myöhäisin hyväksyttävä postileima on 31.3.2016.

Vedokset palautetaan kilpailun tulosten julkistamisen yhteydessä, tai mukaan päässeet näyttelyn päätyttyä. Sen jälkeen ne voi noutaa seuran kokoustilasta, jossa niitä säilytetään kahden kuukauden ajan, jonka jälkeen ne tuhotaan.