Kamera Suomenlinnassa 20.8.2011

Tapahtumaan ovat tervetulleita myös muut kuin Kameraseuran jäsenet!

KAMERA SUOMENLINNASSA

Kameraseuran 90-vuotisjuhlavuoden päätapahtuma Suomenlinnassa lauantaina 20.8.2011 klo 10.00–20.00

Arvostetut valokuvaajat Jussi Aalto, Liisa Hanafi-Eweiss ja Martti Lintunen vievät meidät kuviensa äärelle. Pääset myös näkemään ja kokeilemaan miljöömuotokuvausta, maisemakuvausta ja valomaalausta Suomenlinnan holveissa ja maisemissa asiantuntijoiden opastuksella. Lisäksi sinulla on mahdollisuus valokuvaaja Peter Forsgårdin kuva-arviointiin.

10.00 Tervetuloa
10.15 Jussi Aalto: Valokuvauksen ilo

11.10 Buffet-lounas

11.45 Valokuvausta ja havaintoesityksiä Suomenlinnan holveissa ja maisemissa

15.00 Martti Lintunen: Emme näe ainoastaan silmillämme

16.00 Liisa Hanafi-Eweiss: Kadulta kuvauskojuun

17.00 Kahvi

17.15 Peter Forsgårdin kuva-arviointi (jokaisella on mahdollisuus jättää yksi päivän aikana otettu kuva arvioitavaksi)
19.00 Ilta jatkuu vapaamuotoisena

Paikka: Suomenlinnan Päällystöyhdistys ry:n Ravintola Yläkerho/Klubi 20, Suomenlinnan holvit ja maisemat.

Suomenlinnan lautta lähtee Kauppatorilta klo 9.20. HSL:n joukkoliikennelippu kelpaa lautalla.

Saapuessasi Suomenlinnaan saat lauttarannassa ohjelman lisätietoineen ja sinut opastetaan tapahtumapaikalle.

Mukaan oma kamera ja päälle sään mukainen vaatetus ja jalkineet, joilla voi kävellä epätasaisessa maastossa, mukulakivillä ja hiekalla. Kameraseura ei vakuuta osallistujia, joten haluttaessa oltava oma vakuutus.

Osallistumismaksu 45,00 euroa. Lippuja myynnissä Kamerakaupassa ainoastaan 80 kappaletta. Hinta sisältää koko päivän ohjelman (luennot, kuvausopastuksen ja kuva-arvioinnin), buffet-lounaan ja kahvit sekä Kamera-kassin sisältöineen. Hinta ei sisällä matkoja Suomenlinnaan. OSTA LIPPU.

ESIINTYJÄT

Jussi Aalto on valokuvaaja ja valokuvauksen opettaja, joka tunnetaan parhaiten muotokuvistaan. Hän toimi Kameraseura ry:n puheenjohtajana vuosina 2002-2006. Vuosina 1978 ja 1985 Aalto sai valokuvataiteen valtionpalkinnon. Vuonna 2006 hänelle myönnettiin elinikäinen taiteilijaeläke. Aalto on pitänyt yli 20 valokuvanäyttelyä, useimmat Helsingissä ja eri puolilla Suomea, mutta muutaman myös ulkomailla. Aalto on tehnyt kahdeksan kirjaa. Jussi Aallon tämänhetkiseen kuvatuotantoon voit tutustua osoitteessa www.blibfoto.com/darsa

Liisa Hanafi-Eweiss SKsLSM, AFIAP, on Tampereen Valokuvausseura ry:n puheenjohtaja. Hänet on valittu SKsL:n vuoden kuvaajaksi v. 2007 ja Fotofinlandia finalistiksi v. 2008. Hän on ammatiltaan  kuvataideopettaja, erikoistumisopinnot valokuva- ja elokuvataiteessa. Oman opetustyön lisäksi Hanafi-Eweiss on ollut kouluttajana SKsL:n kesäkursseilla ”Iloa valokuvauksesta” vuosina 1995-2006. Hän on pitänyt omia valokuvanäyttelyitä, sekä kirjoittanut valokuva-aiheisia kirjoituksia eri lehtiin. Valokuvausmatkat ovat kuuluneet hänen harrastuksiinsa.

Martti Lintunen valokuvaaja, kirjailija ja toimittaja. Valokuvaajana hän on toiminut vuodesta 1962 ja lehtijuttuja Lintunen on kirjoittanut vuodesta 1968. Hän toimi lehtikuvaajana Kansan uutisissa vuosina 1962-68 ja 1974-88. Kauppalehdessä Lintunen toimi kahdeksan vuoden ajan freelancepohjaisena Aasian-kuvaajana. Hän toimi Lahden Taideteollisen oppilaitoksen valokuvauksen osaston johtajana vuosina 1971-1974, ja Taideteollisen korkeakoulun valokuvauksen täydennyskoulutussuunnittelijana sivutoimisesti kahdeksan vuoden ajan. Vuodesta 1988 lähtien Lintunen on toiminut vapaana valokuvaajana ja kirjoittajana. Hän on voittanut Vuoden lehtikuvaajan palkinnon kahdesti. Vuonna 2008 hän sai Tiepöllön, joka on Suomen arvostetuin lastenkirjallisuuden palkinto.

Peter Forsgård on valokuvaaja, joka on kirjoittanut valokuvauksesta useisiin alan lehtiin, toiminut kouluttajana ja tehnyt valokuvausta käsittelevän Hyvä kuva -teoksen. Forsgård on suorittanut valokuvaajan ammattitutkinnon suuntautumisalanaan muotokuvausHänellä on oma studio Helsingin Viikissä.

Tapahtuman järjestää Kameraseura ry.

Lisätietoja Liisa Söderlund 040-557 0970, liisa.soderlund@kameraseura.fi