Toukokuun AV-ilta 2.5. – vieraana Tuomas Aro

Tervetuloa kaikki Helsingin Kameraseuran jäsenet kevään viimeiseen AV-iltaan 2.5.!

Toukokuun AV-iltaan vieraanamme oli valokuvaaja ja lääkäri Tuomas Aro. Tuomas on työskennellyt etulinjassa hoitamassa koronapotilaita koko pandemian ajan. Hän dokumentoi filmikamerallaan sairaalaelämää koronan kourissa ja on nyt julkaisemassa esikoiskirjansa. O2 on omakohtainen dokumentaarinen valokuvateos, jonka pääroolissa ovat sairaalan työntekijät ja arjeksi muuttuneet poikkeusolot.

Esipuheen aiheeseen löydät Tuomaksen tekemästä AV-ohjelmasta:
Tuomas Aro: O2 in Vimeo

Tuomas kertoi meille työskentelystään valokuvaajana pandemian keskellä. Hän on myös yksi valokuvaajista Hannamari Shakyan, Markus Jokelan, Liisa Huiman ja Antti Yrjösen koordinoimassa Poikkeustila 2020 -valokuvaprojektissa, jossa valokuvaajat dokumentoivat arkeaan Suomen ollessa valmiuslain nojalla suljettuna keväällä 2020.

Tuomaksen esityksen jälkeen katsoimme seuraavat AV-ohjelmat:
-Väinön talot – Töölön synty, Jukka Toivio
-Oon sinua, oot minua, Jarkko Antikainen
-Merta edemmäs kalaan? a.k.a. Näkyykö Elisan masto? Hannu Lehto

AV-ilta pidettiin etänä TEAMSin kautta ja läsnä oli 10 Kameraseuran jäsentä.

Alkaa: 02.05.2023 - 18:00
Loppuu: 02.05.2023 - 21:00