Tammikuun Kuukausikokous

Tammikuun kuukausikokouksen vieraana on italialainen valokuvaaja Filippo Zambon.

Firenzessä syntynyt Zambon on opiskellut taidehistoriaa Firenzen yliopistossa. Toimittuaan sotakuvaajan assistenttina hän muutti Helsinkiin. Hän opiskeli ja valmistui 2014 Helsingin kuvataideakatemiasta kuvataiteen maisteriksi pääaineenaan valokuvaus. Hänen töitään on ollut esillä gallerioissa ja museoissa ympäri Eurooppaa ja julkaistu lehdissä ja arvosteluissa maailmanlaajuisesti. Hänen töitään löytyy myös useista kokoelmista kuten Hasselblad-säätiöstä Göteborgista, Suomen valokuvataiteen museosta, Toskanan valokuva-arkistosta, Helsingin Paolon Säätiöstä sekä yksityiskokoelmista Euroopasta.

Hänen ensimmäinen kuvatutkielmansa ”Komi päiväkirja”, (julk. Lecturis) palkittiin vuoden valokuvakirjana 2018. Hänen toinen kirjansa ”Oikotie” (julk. The Angry Bat) julkaistiin 2021. Zambonin viimeisin näyttely oli Galleria Hippolytessa viime vuoden syyskuussa.

Tällä hetkellä hän työskentelee valokuvataiteilijana ja valokuvauksen opettajan useissa eri paikoissa.

Tammikuussa on myös vuosikilpailu vedoksille.

Kilpailussa on neljä sarjaa: henkilökuvat, luonto -ja ympäristökuvat, tilannekuvat ja yleinen sarja.

Yleiseen sarjaan osallistutaan teoksilla, jotka eivät aiheeltaan sovi muihin sarjoihin. Kilpailuun saa osallistua korkeintaan neljällä teoksella, joista yksi voi olla kuvasarja tai kuvapari. Aiemmin Kameraseuran kilpailuissa palkituilla tai pisteitä saaneilla teoksilla ei saa osallistua. Kustakin sarjasta palkitaan yksi teos, joista yksi valitaan Vuosikilpailun parhaaksi teokseksi. Lisäksi sarjan tason mukaan voidaan antaa kunniamainintoja, korkeintaan kaksi sarjaa kohti. Lisäksi palkitaan paras nuorten teos. Alle 25-vuotias merkitsee teoksiinsa syntymäaikansa.

Kilpailun arvioinnin suorittaa kuukausikokouksen vierailija.

HUOM. Vedosten tulee olla viimeistään ma 9.1. seuran tiloissa.

Muilta osin noudatetaan Kameraseuran kilpailusääntöjä.

Alkaa: 10.01.2023 - 18:00
Loppuu: 10.01.2023 - 20:00