Kuukausikokous Syyskuu 2021

Kuva Tiina Itkonen

Illan vieraana on Tiina Itkonen. Hänen aiheenaan on Piniartoq ja muita arktisia tarinoita. Osallistuminen MS TEAMSillä. Osallistumislinkki on alla

Liity kokoukseen napsauttamalla tästä

Valokuvaaja Tiina Itkonen on tehnyt kuvausmatkoja Grönlantiin vuodesta 1995 lähtien. Hän aloitti kuvaamalla ihmisiä arkisissa ympäristöissään ja eteni maiseman ja katoavan elämänmuodon dokumentointiin.

Itkonen on matkustanut yli 1500 kilometriä Grönlannin länsirannikkoa pitkin koiravaljakolla, avoveneellä, purjeveneellä, helikopterilla, pienellä lentokoneella, risteilyaluksella, rahtilaivalla ja öljytankkerilla. Yhteistyö paikallisten kanssa on mahdollistanut liikkumisen paikasta toiseen, sillä tieverkostoa Grönlannissa ei ole.

Piniartoq-näyttely on esillä Arktikumissa Rovaniemellä tammikuun loppuun asti. Tällä hetkellä myös Paris Montparnassee-asemalla ja La Gacillyn valokuvafestivaaleilla on esillä Itkosen valokuvia. Valokuvakirja, Inughuit, valokuvia maailman pohjoisimmasta kansasta, Inughuiteista, julkaistiin vuonna 2004 ja kirja Avannaa, panoraamakuvia arktisista maisemista, julkaistiin vuonna 2014.

Illan kilpailu on vapaa-aiheinen kilpailu kuvatiedostoille.

Kilpailussa noudatetaan Kameraseuran normaaleja kilpailuohjeita. HUOM! Kilpailuun voi osallistua enintään kahdella teoksella (kuvalla, kuvaparilla tai kuvasarjalla). Kuvatiedostojen suositeltava koko on 3840 x 2160 pikseliä. Suositeltava väriavaruus on sRGB.    Kilpailukuvat tulee ladata osoitteessa  https://portaali.kameraseura.fi/upload.php  viimeistään lauantaina 11.9.2021 klo 18.00.

Tervetuloa!

Alkaa: 14.09.2021 - 18:00