Valmistaudu kevätjuhlan pop-up-ripustukseen

Toukokuun kuukausikokouksessa tiistaina 14.5. vietetään perinteisesti seuran kevätjuhlaa ja suolataan* eli perinteiseen tapaan vapaamuotoisesti keskustellaan ja aterioidaan, ja lisäksi jo kolmantena keväänä peräkkäin ripustetaan jäsenille vapaa INSTANT-POP-UP-NÄYTTELY.

Jos haluat teoksiasi näyttelyyn, tuo ja ripusta yksi tai useampi. Halutessasi voit samalla kertoa muille, miksi haluat ne esittää ja niistä ehkä keskustellakin. Valinta on sinun: ripusta parhaitasi – tai jotakin muuta: jostakin muusta syystä joko itsellesi tärkeitä tai muille kiinnostavia. Karnevalistisen hilpeitä tai perin vakavia. Tai erilaisia, kokeilevia, keskusteluttavia, ehkä rajoja rikkovia – eikä vain sovinnaisia kilpailukuvia. Tuomarit pysyvät loitolla eikä kilpailupisteitä jaeta. Kuva on vapaa ja niin myös sana: myös tekstin ja kuvan kooste käy. Rajana on vain säädyllisyys ja Suomen laki.

Kello 18 lähtien teokset oheistietoineen teipataan / ripustetaan Kamera-gallerian seinään pop-up-näyttelyksi gallerian seuraavan näyttelyn alkuun asti. Talo tarjoaa teipit. Kehyksessä jo olevan teoksesi voit ripustaa gallerian vaijerilla. Alustavasti voit käyttää seinäpintaa teoksillesi selityksineen yhden A2:n tai kahden A3:n tai neljän A4:n verran. Pitempiäkin taustoituksia niille voit jättää gallerian pöydälle. Ota mukaan varateos tai pari selityksineen – siltä varalta että tilaa riittää enemmänkin.

Ja sitten aterioidaan. Tervetuloa!

– Näyttelytoimikunta

Lue lisää kevätjuhlista täältä. Ilmoittautua mukaan voit verkkopalvelussa. Mukaan ehtii 45 ensimmäiseksi ilmoittautunutta.

* Nykysuomen sanakirja 1962, ajalta ennen peruskoulua mausteineen kertoo, mitä ”suolata” on:  ”Kuv. a. Koul. Lukuvuoden loppu, jolloin koulukirjat s:taan ’jätetään käytöstä, pannaan kesäteloilleen’ ”.