Kutsu osallistua Pohjoismaiseen Valokuvamestaruuskisaan

Pohjoismaisella Valokuvausliitolla (NFFF) on ilo kutsua Suomen Kameraseurojen Liiton jäsenseurojen jäsenet osallistumaan kolmanteen Pohjoismaiseen Valokuvamestaruuskilpailuun. Tämän vuotisen kilpailun latausaika päättyy 15.4.

Ohessa liitetiedostoina kutsu osallistua tämän vuotiseen Pohjoismaiseen Valokuvamestaruuskilpailuun sekä pohjoismaiset arvonimisäännöt. Suurena periaatteena arvonimisääntöjä luotaessa oli se, että pelkkä runsas osallistuminen Pohjoismaissa järjestettäviin FIAP-näyttelyihin ei riitä arvonimen saamiseen, vaan 30% tarvittavista näyttelyhyväksynnöistä tulee saada vuosittain järjestettävässä Pohjoismaisessa Valokuvamestaruus -kilpailussa.

Kahden jo järjestetyn Pohjoismainen Valokuvamestaruuskilpailun jälkeen noita arvonimiä on saanut jakaa 35 kpl, 30 pronssista ja viisi hopeista. 7:llä kuvaajalla on kasassa tarpeeksi pisteitä jo kullankin hakemiseen seuraavalla hakukierroksella elokuussa -19. Suomalaiset kuvaajat ovat menestyneet varsin hyvin. Heille on myönnetty 11 pronssista ja kolme hopeista arvonimeä.

Sarjoja kilpailussa on kaksi, väri ja mustavalko. Osallistumismaksu on 20 euroa ja kaikki osallistujat saavat n. 130-sivuisen korkeatasoisen luettelon. Kummassakin sarjassa jaetaan viisi kultamitalia, Pohjoismaisen Valokuvausliiton ja kunkin Pohjoismaan kameraseurojen liiton. Kultamitaleiden saajille jaetaan lahjakortteja 18.000 Norjan kruunun arvosta.

Kuvat kilpailuun ladataan SKsL:n fotoportaalissa osoitteessa: http://photo.finlandcircuit.fi/PhotoportalQA/.

Aiemmin järjestetyissä Pohjoismaisissa Valokuvamestaruuskilpailuissa palkitut kuvat löytyvät Pohjoismaisen Valokuvausliiton Instagram-syötteestä osoitteesta: https://www.instagram.com/nordicsocietyofphotography/. Täältä löytyvät myös kaikki pohjoismaisten kuvaajien Nordic Circuiteissa palkitut kuvat. Luotu järjestelmä on siitä ainutlaatuinen, että se tarjoaa kuvaajille mahdollisuuden itse lisätä hyväksynnän saaneet kuvansa samaan syötteeseen.

Lisätietoja antaa:
Pekka Salminen,  pekka.salminen@sksl.fi