Tekniikkailta – SIGMA uudet mallit -testi-ilta

Kuva: Jari Mankinen – Entinen silta

Foka Oy:n SIGMA Roadshow Kameraseuran Tekniikkaillassa.

Foka Oy:n edustaja Nico Karling esitteli uusia Sigma-objektiiveja. Lisäksi paikan päällä oli Helsinkiläinen ammattikuvaaja ja Sigma ambassador Kim Öhman.

Illassa kuultiin mm. miten uudet ART ja SPORTS -sarjan objektiivit on teknisesti suunniteltu, ja miksi ne ovat saaneet niin hyviä arvioita viime aikoina. Tilaisuudessa oli mahdollisuus testata uusia objektiiveja omassa kamerassa paikan päällä. Kuuma uutuus illassa oli suoraan Japanista Fokalle joulun aikana toimitettu uusin Sigma 70-200mm f2.8 Sports OS objektiivi.

Iltaan osallistui 20 kameraseuralaista.

Kuvakilpailu

Tekniikka-aiheiseen kuvakisaan tuli yhteensä yksitoista kuvaa, joista  kahden äänestyskierroksen jälkeen saatiin ratkaistua voittajaksi Juha Auvisen kuva LUX Helsinki 1, toiseksi ja kolmanneksi sijoittui Juha Blomqvistin kuvat Kansallis-Lux ja Luxeja riittää joka suuntaan.

Juha Auvinen, LUX Helsinki 1
Juha Blomqvist, Kansallis-Lux