Natura lokakuussa: Antti Haataja sekä Hilin muistokilpailu kuvasarjoille

23.10.2018 Antti Haataja: Pohjoinen – Jälkemme maailman laidalla / Hilin muistokilpailu kuvasarjoille

Antti Haataja on tietokirjailija ja valokuvaaja, jolta ilmestyi tänä syksynä kirja ”Pohjoinen – Jälkemme maailman laidalla”. Kirjassa hän kuvaa Lapin herkkää luontoa ja ottaa kantaa ihmisen vaikutukseen sen monimuotoisuudelle.

Kirjasta kerrottua: ”Vuodesta 2009 Antti on kulkenut Jäämeren erämaissa saamelaisen isoäitinsä jalanjäljissä. Tuhansien kilometrien matkalla erämaa on raottanut salaisuuksiaan vähitellen ja aina uudelleen yllättäen. Kirja kertoo naalista, tunturipöllöstä ja muista tarunhohtoisista eläimistä, joiden katoaminen maisemasta ilmentää niin modernin ihmisen kuin alkuperäiskansan muuttuneiden elintapojen ja luontosuhteen vaikutusta ympäristöön.”

Antti on myös Suomen luonnonsuojeluliiton hallituksen jäsen.

Helsingin Sanomissa oli Antin kirjasta iso juttu 12.9.2018.
Tässä linkki tuohon Hesarin kirjoitukseen.

Hilin muistokilpailu kuvasarjoille (kuvatiedostot)

Kilpailuun voi osallistua korkeintaan kahdella (2) kuvasarjalla. Kuvasarjan (vähintään 3 kuvaa) kuvilla on oltava jokin yhteinen sisällöllinen tekijä. Kilpailussa noudatetaan Naturan ja Kameraseuran kilpailusääntöjä.

Kilpailukuvien latausaika on päättynyt perjantaina 19.10.2018 kello 18! Kiitos osallistuneille.

Alkaa: 23.10.2018 - 18:00
Loppuu: 23.10.2018 - 21:00