Pohjoismainen valokuvausliitto

Norjan, Ruotsin ja Suomen kameraseurojen liittojen edustajat kokoontuivat Helsingissä 18.8.2015 ja perustivat Pohjoismaisen valokuvausliiton, Nordiska Förbundet för Fotografin (NFFF). Liiton jäseniä ovat Norsk Selskap for Fotografi (NSFF), Riksförbundet Svensk Fotografi (RSF), Suomen Kameraseurojen Liitto (SKsL) sekä Selskabet for Dansk Fotografi (SDF), joka liittyi Pohjoismaiseen valokuvausliittoon vuoden 2016 alussa.

Pohjoismaisen yhteistyön tarkoituksena on toisaalta nostaa valokuvausharrastuksen arvoa sekä taide- että kulttuurimuotona sellaisenaan, toisaalta kehittyvä yhteistyö Pohjoismaiden kesken avaa sekä liitoille itselleen että niiden jäsenille monia mahdollisuuksia.

Pohjoismaisista arvonimisäännöistä, valokuvamestaruuskilpailuista, Nordic Circuitista, työskentelystipendistä sekä mahdollisuudesta esitellä omia kuviasi sivuston avoimessa galleriassa voit lukea täältä.