14.2. klo 18 Kuukausikokous

Tiistaina 14.2.17 klo 18 pidettävän kuukausikokouksen vieraana on valokuvataiteilija Antero Takala. Hän kertoo uudesta kirjastaan Maisemasta mielenmaisemaan, elämäni kameran takana. Hän kuvailee kehityskulkuaan valokuvaajaksi kantapään kautta eli valokuvan opiskelua ennen varsinaisen valokuvakoulutuksen syntyä Suomessa. Takala aloitti valokuvaan liittyvän omaehtoisen opiskelun vuonna 1955 Kouvolan kameraseurassa. Silloin mitään koulutusta ei vielä ollut – paitsi kameraseuroissa ja muotokuvaamoiden oppipoikakoulutuksessa.

Kerhoillassa voi ostaa Takalan uunituoreen kirjan (2.painos) 25 euron hintaan. Joten tasaraha mukaan. Ensimmäinen painos myytiin loppuun kolmessa päivässä.

Luennon jälkeen Takala arvostelee seuran jäsenten välisen kuvakilpailun.

Kuukausikokoukset pidetään joka kuukauden toisena tiistaina alkaen klo 18.00. Kokouksissa vierailevat huippukuvaajat kertomassa tarinoita ja esittelemässä kuviaan.

ANTERO TAKALA Flamenco, 1963