Toukokuun AV-ilta 2022 – tuotannon suunnittelu

Elokuvantekijä Rose-Marie Kivijärvi oli vieraanamme tammikuun kokouksessa ja antoi meille tehtäväksi seuraavat ääneen liittyvät harjoitukset ja ennakkotehtävän:

1) KUUNTELEMISEN HARJOITUS: TILAÄÄNI
Valitse kolme paikkaa (luonto, urbaani ja omavalintainen).
Kuuntele valitsemassasi paikassa ainakin 15 minuuttia ja tee muistiinpanoja kaikista äänistä joita kuulet.
Ovatko ne luonnollisia vai mekaanisia? Mitkä kuulemistasi äänistä ovat tilalle ominaisia?
2) J & L LEIKKAUS
Kokoa valitsemasi editointiohjelman aikajanalle 3-5 lyhyttä videoklippiä ja harjoittele äänen J & L leikkausta. Miten J & L leikkauksilla voidaan vaikuttaa siirtymisiin klippien välillä?

EnnakkotehtäväMUSIIKKI INSPIRAATIONA”
Suunnittele enintään 1 minuutin visuaalinen sekvenssi (sarja otoksia) omavalinteiselle musiikille.
Huomioi musiikin rytmi ja tunnelma. Suunnitteluun voit käyttää AV- tai kuvakäsikirjoitusta.

Toukokuun kokouksessa Rose-Marie perehdytti meitä tuotannon suunnitteluun ja työkaluihin:
– Av tuotannon suunnittelu ja siihen käytettävissä olevat työvälineet
– Audiovisuaalinen tarinankerronta ja sen elementit

Katsoimme osallistujien (13 kpl) ennakkoon lataamat AV-ohjelmat ja keskustelimme niistä. Mietimme porukalle myös ehdotuksia syyskauden ennakkotehtäviksi. Kerhon vetäjät jatkavat suunnittelutyötä ja ennakkotehtävät ilmoitetaan vielä ennen kesää. Syksyllä kokoustamme jälleen etänä ja suunnittelemme erillisen yhteistapaamisen.

AV-ohjelmat:
Ääniä kuvineen eri miljöössä – Jari Mankinen
Seitti – Jari Mankinen
Kolmatta linjaa takaisin – Jarkko Antikainen
What a wonderful world – Klaus Kannas
Kuumailmapallo Suomenlahdella – Jan Fröjdman
J- ja L-cut harjoitus – Hannu Lehto
Kevätpäivä Kalliossa – Hannu Lehto
Bread and butter – Jussi Jyvälahti
Enter sndman intro – Jussi Jyvälahti

Kerhon vetäjät: Jukka Toivio, Markku Kelokari, Marja Mokko ja Pauliina Tuomikoski.

Liity Kameraseuraan tästä

Alkaa: 02.05.2022 - 18:00