Tekniikkailta 23.5. klo 16.30! – Suurkuvatulostin Oodissa

Esittelemme Helsingin keskustakirjasto Oodissa olevaa suurkuvatulostinta. Tilaisuuden aluksi käymme hieman teoriaa, eli kuvien valmistelua suuria tulostuksia silmällä pitäen sekä Oodin Suurkuvatulostimen ohjelmiston käyttöä. Pienen kahvitauon jälkeen esitellään tulostimen ääressä suurkuvatulostimen käyttöä. Kullakin osallistujalla on mahdollisuus tulostuttaa itselleen yksi kuva, jotta voitte arvioida tulosteen laadun. Tulostettavien esimerkkikuvien koko määräytyy sen mukaan, kuinka monta kuvaa osallistujat yhteensä lähettävät jotta tulostaminen ehditään tehdä varatussa ajassa.

Suurkuvatulostimella voi tulostaa hyvinkin suuria kuvia, mutta laatu ei ole aivan niin hyvä kuin esimerkiksi Kameraseuran valokuvatulostimilla. Toisena rajoitteena on se, että voi käyttää vain yhtä vakio tulostuspaperia, tai vaihtoehtoisesti tarrapaperia.

Tilaisuuteen ilmoittautuminen

Tilaisuuden osallistujamäärä on rajattuu viiteentoista. Mikäli haluat ilmoittautua tilaisuuteen, lähetä sähköpostia osoitteeseen tekniikka.kameraseura@gmail.com otsikolla ”Suurkuvatulostin 23.5.”. Lähetä ilmoittautumisen yhteydessä myös valokuva jonka haluat tulostaa kokeeksi suurkuvatulostimella. Voit lähettää kuvan sähköpostilla myös myöhemmin ennen tilaisuutta, viimeistään 21.5. Kuvatiedostot mieluiten valmiiksi muunnettuina PDF-tiedostomuotoon, mutta tämä muunnos voidaan tarvittaessa tehdä myös Tekniikkaillan vetäjien toimesta.

Ilmoittautuneille lähetetään sähköpostitse tiedot tapaamispaikasta. Mikäli kiinnostuneita on selvästi enemmän kuin 15 uusitaan tilaisuus.

Kirjaston nettisivulta tietoa suurkuvatulostimesta:

Suurkuvatulostimella voi tulostaa jopa 130 cm leveitä julisteita, tarroja ja valokuvia. Laitteella käytetään kirjaston juliste- ja tarrapaperia. Materiaalimaksu on 15 € tulostetulta metriltä. Minimiveloitus on 7,5 euroa. Yhden varauksen aikana voit käyttää enintään viisi metriä julistemateriaalia ja metrin tarramateriaalia.

Oodissa taas nähdään!

Alkaa: 23.05.2024 - 16:30