Teema syyskuussa 2022

KUVA: Toivo Koivisto ”Aamu Haltialassa

Teema kokoontui syyskuun kerhoiltaan torstaina 8.9.2022 klo 18 Kameraseuran Kamera-galleriaan osoitteeseen Eerikinkatu 46. Tapahtuma oli avoin kaikille Kameraseuran jäsenille.

ESIINTYJÄ

Syyskauden ensimmäiseen kerhoiltaan saapui vieraaksi Toivo Koivisto, joka kertoi kuvaajataustoistaan seuraavaa:

”Kameraseuran jäsen olen ollut 1980-90 luvun vaihteesta asti. Yleensä olin kuunteluoppilaana kuukausikokouksissa ja värikerhossa. Sieltä sain hyviä vinkkejä kun katselin toisten kuvia ja kuulin kommenteja ja vierailijoiden omista kuvauksista. Muutaman kerran olen jopa kuviani tarjonnut katsottavaksi – pari kertaa vuosia sitten valittu kolmen kuvan joukkoon.
Tykkään ulkoiluttaa kameraa ihmisten parissa. Erilaiset tapahtumat ja mielenosoitukset ovat aina kiinnostaneet. Samoilu luonnossa on henkireikäni ja akkujen lataamiselle aivan erityisen tärkeätä.
Seuraan oman asuinalueeni Puu-Käpylän tapahtumia ja avustan kuvien muodossa mm Käpylä-lehteä.
FB pistän lähes päivittäen kuvia.
Pientä eläkeläisten kuvaporukkaa olen vetänyt kymmenkunta vuotta.”

KUVAKILPAILU

Syyskuun kuvakilpailun teema oli ”Arjen taide”, ja kilpailussa voi kerryttää Vuoden kuvaaja -kilpailun pistesaldoa. Kilpailun tuomaroi illan vieras Toivo Koivisto.

Kilpailuun voivat osallistua kaikki Kameraseuran jäsenet enintään kolmella (3) digitaalisella teoksella, joista yksi voi olla kuvapari tai kuvasarja. Kuvankäsittely ja manipulointi on vapaa. Kuvatiedostojen suositeltava koko on noin 3840 x 2160 pikseliä. Suositeltava väriavaruus on sRGB.

Tulokset

1. sija (3 p.) Marit Henriksson: Sporaa venaamassa
2. sija (2 p.) Juhani Visavuori: Kantajat
3. sija (1 p.) Tiina Pohjanpelto: Taitoa vai tuskaa
Kunniamaininta: Eila Lassus: Ikuinen kesä

Kerhoillassa oli läsnä 16 jäsentä, kuvakilpaan osallistui 11 kuvaajaa yhteensä 32 kuvalla.

Terveisin kerhotoimihenkilöt Olli-Philippe Lautenbacher ja Paula Lehtimäki. Teeman toimintaa koskevissa asioissa meihin saa yhteyden sähköpostitse: teema@kameraseura.fi

Alkaa: 08.09.2022 - 18:00
Loppuu: 08.09.2022 - 21:00