Syksyn 1. AV-ilta – vieraana Janne Myllymäki

Syksyn ensimmäinen etä-AV-ilta pidettin keskiviikkona 14.9. klo 18.

AV-illan vieraana oli Pimiöryhmän Janne Myllymäki.
Jannen ja kirjailija Katri Naukarin monimediallinen esitysteos Murskautuminen esitettiin mm. Valokuvataiteen museon K1-kesäklubilla tänä keväänä. Esitys käsittelee luontosuhteeseen liittyviä ristiriitoja, pelkoja, arkisia havaintoja ja havahtumista. Esityksen upeat video ja musiikki ovat Jannen tekemiä. Monipuolinen taiteentekijä esitteli teoksen meille ja kertoi sen tekoprosessista.

Jannen esityksen ja innoittuneen keskustelun jälkeen katsoimme seuraavat AV-ohjelmat:
– Couleurs errants, Pauliina Tuomikoski
– Kallio Block Party, Hannu Lehto
– Kyyneleet, Jarkko Antikainen
– Värisiepparin kesä, Tiina Pohjanpelto

TEAMSin kautta AV-iltaan osallistui 12 henkilöä.

Seuraava AV-ilta pidetään 9.11.2022.

Ennakkotehtävänä oli: VÄRIT
Kesä, värit ja valo liikkuvat käsi kädessä. Värit saavat katsojan tuntemaan jotain: tunnelmia, tunteita, muistoja. Värit ovat myös olennainen osa tarinankerrontaa, tunnelmanluontia ja ilmaisua, ja ne antavat meille mahdollisuuden vaikuttaa kuvituksen mielialaan.

Värit voivat toimia esimerkiksi mielialan tulkkeina, kauneutta luovina, persoonallisuuden ilmaisijana, symboleina ja vuodenaikoihin viittaavina tunnelmina. Väreillä voidaan myös ohjata katsojan silmää kohti kuvituksen tärkeintä kohtaa. Ja niillä voidaan myös luoda tasapainoa tai jopa herättää ristiriitaa. Värit, yhdistettynä valaistukseen, ovat kulkuvälineitä kuljettamaan tarinaa tunnelman, sävyn ja teemojen avulla.

Alkaa: 14.09.2022 - 18:00
Loppuu: 14.09.2022 - 21:00